Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

T-skjorter

Andeby Online > Diskusjonsforum > T-skjorter

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

Når kan disse bestilles?

David H
14 år, Østre Toten

06.07.2005, 18:12

Litt usikkert enno - eg kan ikkje setja i gong med dette før eg har den nødvendige startkapitalen, og det har eg ikkje. Dersom eg høgger inn i studielånet (som ikkje blir eit problem dersom vi får så mange kjøparar som det verkar som), vil skjortene nok vera ferdige i løpet av september.

Vurderer å leggja ut bestillingsskjema ein del tidlegare enn det, sjølv om eg trur at bestillingsskjemaet hadde sett betre ut dersom eg hadde hatt eit modellfoto som kunne stå til det.

- - - - -

Alternativ: kunne folk vera interesserte i å betale dette på forhånd? Dersom mange nok godtar å betale for skjortene før dei har fått dei (sjølvsagt skal alt gå riktig for seg med giroar og kvitteringar og returrett og full refundering om noko skulle skjære seg og sånt), vil eg kunne bruke dei pengane til å kjøpe t-skjorter for. Spørsmålet er om det er aktuelt for dykk.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

06.07.2005, 18:35

Ikke jeg heller. Det er bare å ta opp bestillinger så snart du har alle detaljer ferdige.

Lars Olav
32 år, Grimstad

06.07.2005, 19:44

Olaf Solstrand skreiv:

Det som kan by på større problemer, er vel kanskje det økonomiske. Eg antar at norske giroblankettar ikkje kan brukast i danske bankar?

Har du vurdert å skaffe deg en Paypal konto? Den kobles til bankkontoen din, og da kan alle andre som også har Paypal sende deg penger direkte. Ikke vil det koste deg noe heller.

Selv bruker jeg Paypal til å overføre penger fra kontoen min i USA til kontoen min i Norge. Begge kontoene er koblet til Paypal, så alt jeg trenger å gjøre er å overføre penger fra USA konto til Paypal, og så fra Paypal til kontoen i Norge.

Sverre Amundsen

Sverre
37 år, USA

07.07.2005, 03:30

Hm ... Eg trudde at Paypal tok ganske høg avanse av summen som blir overført?

Dersom denne er langt lågare enn eg trudde, er sjølvsagt Paypal noko som kan vurderast.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

07.07.2005, 03:32

Paypal er mafia, de har tatt penger av kontoen min uten samtykke og greier. Fikk det heldigvis igjen, men det er umulig å få kontakt med firmaet på neon som helst måte. Ingen e-mail adresser, kontaktskjemaer eller telefonnummere til noe som helst. Dvs at det er helt umulig å få fatt på noen som kan svare eller hjelpe i det firmaet. Hadde det ikke vært for at postbanken tok affære ville de fett ha tatt penger uten mitt samtykke. Så paypal må man bare holde seg langt unna, da kan man like gjerne kaste penger i dass.

Pocket
25 år

07.07.2005, 03:34

Pocket skreiv:

Paypal er mafia, de har tatt penger av kontoen min uten samtykke og greier. Fikk det heldigvis igjen, men det er umulig å få kontakt med firmaet på neon som helst måte. Ingen e-mail adresser, kontaktskjemaer eller telefonnummere til noe som helst. Dvs at det er helt umulig å få fatt på noen som kan svare eller hjelpe i det firmaet. Hadde det ikke vært for at postbanken tok affære ville de fett ha tatt penger uten mitt samtykke. Så paypal må man bare holde seg langt unna, da kan man like gjerne kaste penger i dass.

Motstrider dette det Geir og Thomas har sagt om at nett-handel er helt trygt?

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

07.07.2005, 03:42

Uhm, det kan hende at du har rett i det meste av dette, Pocket, men eg er inne på nettsidene til paypal no, og der finner eg både eit kontakttelefonnummer og eit (noko avansert) kontaktskjema. Som det er linker til nederst på ALLE undersidene. Så med mindre telefonnummeret er fullstendig ubemanna, er dei jo litt tilgjengelege iallfall.

Sikker på at det er paypal som har tatt penger frå deg og ikkje ein svindlar? Paypal er jo eid av Ebay, så dei burde vera ganske seriøse av seg ...

Sigvald skreiv:

Let's face it: å gå på gata er ikkje eingong heilt trygt. Dessutan driver du vel med netthandel sjølv, Sigvald? :-) (då tenker eg på salg av Don Rosa-indeks, så klart)

Innlegget blei sist redigert 07.07.2005, 03:49 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

07.07.2005, 03:44

Her er en lang historie kort: Jeg skulle handle på eBay og betale med Paypal. Registrerte meg hos Paypal og trodde alt var greit, helt til jeg så at de hadde tatt flere hundre Norske Kroner fra kontoen min, uten at jeg hadde gitt noe som helst klarsignal om dette på noen måte. Det viser seg, etter litt research, at de har tatt disse pengene for å verifisere at alle opplysninger jeg har gitt er riktige etc. Normalt skal de ta en (1) USD når de gjør dette, og denne får man igjen når alt er verifisert og paypalkontoen er "good to go". Prøvde i uffatelige lang stund å få tak i Paypal for å høre hvorfor beløpet var så ekstremt høyt, det var nesten alle pengene jeg hadde å leve for på den tida. Men ikke noe kontaktskjema, ingen e-mail adresse. Dog et telefonnummer hvor jeg (tror det var fore forskjellige ganger) stod i kø i over halvtime - tre kvarter! Jeg kom aldri gjennom noen av gangene, bare ventemusikk:S Det koster faktisk spenn å ringe så lenge til statene også. Til slutt ringte jeg bare posten og sa at de pengene var urettmessig tatt fra kontoen min og dama som jobbet ved kundeservice i posten var veldig behjelpelig og gjorde slik at pengene kom tilbake på kontoen igjen.
I ettertid har jeg lest om mange selgere som har fått inndratt pengene/frosset paypal kontoene sine fra paypal, fordi kjøpere har klaget på dem. Da kan de fryse pengene i deres eie i inntil et år mens saken "etterforskes" av dem. Dvs at om du selger 100 t-skjorter og alle kjøperne betaler gjennom paypal, og det er en kjøper som klager til paypal over å ha betalt og ikke fått skjorten/varen eller noe lignende, ja da fryser paypal hele kontoen din og du ser ikke snurten til noe av de pengene for de 100 skjortene. Helt sykt, men det er sånnn det er. Bare søk litt på nettet så finner du sikkert info. Skriv fuck paypal i google eller no.. så skjønner du hva jeg mener:S

Sitat fra en sånn side:

"Their customer service is horrible. They hide their telephone number, (intentionally - by their own admission) and only provide support via "form" emails ... No place do they openly tell potential members that their money is 100% at risk. That PayPal can, will, and has in the past, completely cleaned out customers' accounts, (including your checking or savings account) with no appeals process available ... On a $100 item, PayPal's fee is over $3. At one time, PayPal was the cheapest way to send money, but they are now one of the most expensive, plus you totally at their mercy in regards to chargebacks."

Innlegget blei sist redigert 07.07.2005, 04:00 av Pocket

Pocket
25 år

07.07.2005, 03:58

Joda, leser litt på paypalsucks.com no, og det ser absolutt ikkje bra ut.

Men eg burde ha ein måte å selge dette til utlendingar på. Sjølv om utlendingar ikkje akkurat er hovudmålgruppa for desse skjortene ... Andre forslag enn Paypal?

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

07.07.2005, 04:01

Det finnes andre alternativer til paypal, men jeg vet ikke om de er sikre for jeg har aldri prøvd. Western Union tror jeg det er noe som heter, men jeg vet ikke om de også har dårlig omtale. Gjennom Western Union er det alltid kjøper som betaler gebyret også, tror jeg, så det er jo kurrant for deg også.

Pocket
25 år

07.07.2005, 04:04

Olaf Solstrand skreiv:

Alternativ: kunne folk vera interesserte i å betale dette på forhånd?

Selvfølgelig, finnes det alternativer til den betalingsformen ;-)

Men eg burde ha ein måte å selge dette til utlendingar på. Sjølv om utlendingar ikkje akkurat er hovudmålgruppa for desse skjortene ... Andre forslag enn Paypal?

Paypal fungerer når du først har fått verifisert din konto der. Jeg bruker det dessverre litt for mye både i forbindelse med kjøp og salg. Men for å selge ett par t-skjorter til Danmark/utlandet ikke bruk tid på å prøve å bli kunde hos paypal.
Husk også på at de tar provisjon og gir deg utrolig dårlig kurs når du veksler over til norsk valuta. Jeg kjøper bestandig noe nytt istedet for å veksle fra US$, GB£ eller €. Men trenger du å få overført via paypal så kan du få låne min konto.

Men hva hvis våre skandinaviske venner setter penger inn på din norske postgirokonto. Antar du har slik rød bok fra dine tidligere år ?? Det fungerer/fungerte ihvertfall ypperlig

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 07.07.2005, 12:21 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

07.07.2005, 12:14

Er det ikke morro å se at med en gang noen skriver noe negativt om et aspekt av netthandel så hopper Sigvald på umidelbart og vil ha frem at de som skryter av netthandel generelt lyver.

Når det gjelder misnøye med PayPal så mistenker jeg at dette har noe med at amerikanere misliker alt som er av større format. Eksempler er:

microsoftsucks.com
walmartsucks.com
compaqsucks.com
SchoolSucks.com
PayPalSucks.com
aolsucks.org
milksucks.com
prisonsucks.com
thedonaldsucks.com (har ingenting med vår Donald og gjøre)
disney-sucks.com
bushandcheneysuck.com

Så lenge et firma er stort nok vil det alltid være noen sjeler som vil være misfornøyd og dermed lage hatsider angående deres service.

Nå skal det vel sies at når en har med så store firmaer og gjøre blir det fort litt tungt og kommunisere men de få gangene jeg har hatt problemer har jeg alltid fått ordnet opp i det.

Men jeg er enig i at det å opprette en PayPal konto kun for dette blir litt for mye stress for Olaf. Men MikroMidas har tilbudt sin konto og jeg stiller også gjerne min konto til formålet.

Lars Olav
32 år, Grimstad

07.07.2005, 13:19

Jeg har brukt Paypal i lengre tid og har aldri hatt problemer. De har aldri tatt penger av kontoen min som jeg ikke har bedt dem om, og verifiseringsprosessen gitt akkurat slik som de sa den skulle. Når jeg overfører penger fra USA til Norge via Paypal, så er eneste "gebyret" de tar en litt høyere kurs, men det blir likevel langt billigere enn gebyrene som bankene tar for internasjonale overføringer.

Du vil alltid finne folk som har dårlige erfaringer med et selskap, uansett. Men de aller, aller fleste har sjelden eller aldri problemer. Tror du virkelig Paypal ville vært så store som de er hvis de hadde som vane å stjele penger av folk? Millioner av folk bruker Paypal daglig uten å oppleve dette.

Sverre Amundsen

Sverre
37 år, USA

07.07.2005, 13:54

Eeeh.. Det er en grunn til at det har vært en god del søksmål mot Paypal, og flere tusen verden over har gått sammen i søksmål mot Paypal hver gang. Dette er ikke noe vanlig microsofttsucks politisk bullshit.

Pocket
25 år

07.07.2005, 17:29

Har bare godord å si om PayPal for min del...

Diff

07.07.2005, 18:04

Olaf Solstrand skreiv:

Det som kan by på større problemer, er vel kanskje det økonomiske. Eg antar at norske giroblankettar ikkje kan brukast i danske bankar?

Det tror jeg ikke. Ikke uden høje gebyrer, i hvert fald. Jeg ved, at kontooverførsel til almindelige udenlandske konti kan lade sig gøre, men til høje gebyrer. Måske kunne man oprette et samarbejde med DDF(R) om betaling fra og distribuering til danskere (eller evt. bare betaling)?

Pocket skreiv:

Paypal er mafia, de har tatt penger av kontoen min uten samtykke og greier.

Læg mærke til, at du ved at oprette en PayPal-konto giver PayPal lov til at gøre stort set, hvad de vil, med de penge, du sætter ind på din PayPal-konto (sådan har det i hvert fald været tidligere -- ved ikke, om de har ændret politik på det område). Nogle gange kan det faktisk betale sig at læse brugsbetingelserne istedet for bare at klikke "I agree" uden at have læst noget.

Dertil skal dog siges, at du er den første, jeg direkte har hørt om, der har haft problemer med dem. Hvad angår de omtalte websider, der taler grimt om PayPal, så findes den slags sider vel om alle store foretagender, og det er vel noget af den mest ensidige information, du kan opdrive. Prøv selv at udføre samme Google-søgning, hvor "PayPal" er udskiftet med navnet på hvilken som helst stor organisation. (ser nu efter, at jeg skrev dette, at Lars Olav har listet en hel række af sådanne sider)

Sigvald:

Lad nu være med at generalisere. Det ville svare til at sige, at det er livsfarligt at bade ved stranden i Norge, fordi der har været hajangreb ved strande nogle steder i verden.

Desuden var det, vi diskutere privat om, jo netbetalinger med kreditkort. PayPal er et helt andet koncept. Der er også masser af websider, jeg aldrig kunne drømme om at taste mine VISA-informationer ind på, men det gør ikke nethandel generelt usikkert.

Pocket:

Det er en grunn til at det har vært en god del søksmål mot Paypal, og flere tusen verden over har gått sammen i søksmål mot Paypal hver gang.

Ud af hvor mange brugere? Hvor mange søgsmål fra kunder, tror du ikke, //enhver// stor virksomhed oplever? Og hvor mange af disse folk, der er gået sammen, har rent faktisk selv været ude for ubehageligheder med PayPal og er ikke bare blevet "ophidset" over websider, som den nu nævner? Jeg siger ikke, at PayPal er engle, og jeg er bestemt ikke glad for reglen om, at de faktisk //kan// gøre, stort set hvad de vil, med dine penge (hvis den regel da stadig findes). Men jeg ser heller ingen grund til massehysteri. Jeg har kun tidligere set dette omtalt én gang i medierne (og jeg følger med i flere edb-relaterede nyhedskilder) -- men måske nyhedsmedierne er med i komplottet? :-)

Thomas Pryds Lauritsen

Innlegget blei sist redigert 07.07.2005, 18:11 av pryds

pryds
28 år, Danmark

07.07.2005, 18:06

Poenget er at de tok penger fra min sparekonto, den kontoen som var tilknyttet visakortet jeg registrerte meg med, og ikke noen egen paypal konto. Greit nok, dere har positive opplevelser med paypal, håper der slipper å oppleve noe negativt med dem. For det er fort gjort. Jeg kommer ihvertfall aldri til å bruke de igjen.

Pocket
25 år

07.07.2005, 18:13

Så... Er det slik å forstå at valget av design/logo nå er foretatt? Beklager, men jeg falt litt ut i løpet av diskusjonen. Etter hva jeg forstår blir t-skjorta svart(?). Et greit valg. Selv ville jeg foreslå dette, eller eventuelt marineblått. Men hva slags logo blir det? Den som Olaf opprinnelig foreslo, med www.andebyonline.com, og "byprofilen" fra hjemmesida? Dette støtter jeg i så fall helhjertet opp om. Men i hvilken farge? Hvit? Selv ville jeg foreslå sennepsgul/oransje (jf. stilen på hjemmesida). Dette burde dessuten gi vel så stor kontrast som hvitt.

Uansett kan Olaf godt føre meg opp på lista over potensielle t-skjortekjøpere. Og prisen (ca. 125 kr?) virker da også overkommelig.

Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com

Innlegget blei sist redigert 14.07.2005, 04:15 av Karamell

Karamell
40 år, Oslo

14.07.2005, 04:02

Klara Karamell skreiv:

Etter hva jeg forstår blir t-skjorta svart(?).

Stemmer.

Men hva slags logo blir det?

Denne: http://www.andebyonline.com/t-skjorte.png

Men i hvilken farge?

Vi gjer det så billig som mogleg. Då trykker vi i berre ein farge, og av dei tilgjengelege alternativa er det gult som er den beste Andeby Online-fargen.

Og prisen (ca. 125 kr?)

Ser ut som om vi lander på 129,- inkludert porto.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

14.07.2005, 16:51

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.