Andeby Online > Diskusjonsforum > T-skjorter
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

Det er kanskje på tide at vi stopper her og lar Olaf bestemme hva det skal bli, han har nå lagt saken ut til høring og jeg skal være enig med Pocket, vi kommer aldri til å bli enige.
Så sett igang å lag en du, før sommeren er over, så kan de som ønsker det få bestilt en.
LYKKE TIL !!!
Vokste opp med Donald i femtiårene !
Helen
Oslo
01.07.2005, 23:32

Pocket skreiv:
Om alle skal ha sin egen farge så blir det sinsykt dyrt og meningsløst. Fatter ikke åssen folk kan være sære på farger i denne sammenhengen, det gjelder en T-SHIRT!?! :S Hadde skjønt det om det var snakk om knall-rosa eller noe sånt.. Kan jeg forresten få den i camo-farger med draktnummeret til Beckham bakpå?? :)
Det er ikkje snakk om å lage det i fleire farger, så ingen skal få sin eigen farge. Men dersom interessa er langt større for ein farge enn ein annan, er jo det noko eg må vurdere å ta hensyn til før bestilling ... og så langt har det vore lite positivt om svart her, til tross for at det utvilsamt hadde vore det absolutt kulaste.
Helen skreiv:
Det er kanskje på tide at vi stopper her og lar Olaf bestemme hva det skal bli, han har nå lagt saken ut til høring og jeg skal være enig med Pocket, vi kommer aldri til å bli enige.
Eg har jo nettopp bedt om tilbakemelding jo. :-)
Så sett igang å lag en du, før sommeren er over, så kan de som ønsker det få bestilt en.
Det blir garantert ikkje før sumaren er over, for det har eg inga moglegheit til å finansiere, men eg håper å ha det nokonlunde klart ikkje så lenge etter det.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Innlegget blei sist redigert 01.07.2005, 23:36 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
01.07.2005, 23:34

Pocket skreiv:
Om alle skal ha sin egen farge så blir det sinsykt dyrt og meningsløst. Fatter ikke åssen folk kan være sære på farger i denne sammenhengen, det gjelder en T-SHIRT!?! :S Hadde skjønt det om det var snakk om knall-rosa eller noe sånt..
Eg vil putte oransje og gult under omgrepet "noko sånt" som rosa. I likskap med knall rosa er knall oransje og knall gul ganske "skrikande" fargar.
Kva om fargen på t-skjorta vert neste meiningsmåling på Andeby Online? Eg stemmer uansett på svart.
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Sølve
18 år, Ullensvang
02.07.2005, 00:12

Helt klart svart t-skjorte! Orange blir for dumt.
And my soul from out that shadow, that lies floating on the floor.
Shall be lifted - nevermore...
-Edgar Allan Poe, The Raven.
Don Rota
20 år, Volda
02.07.2005, 13:17

Olaf sendte en sms og ba om å få meg til å kommentere mitt syn siden jeg har utdanning innen design og estetiske fag (gikk tegning form farge på vgs :p ). Pluss at jeg har en far som har jobbet i trykkeribransjen i 15 år. Så vi får bare prøve.
Jeg registrerer at det er uenighet mellom partene om hvilke farger man ønsker. Men i og med at produksjonskostnadene skal holdes nede så kan man bare gå for en farge. Det kan godt være at rosa, gult og oransje kanskje muligens er mote akkurat nå - ikke vet jeg, jeg finner mote omtrent like interessant som kappgang, og man skal være bra psykopat for å sitte og se skinn og bein vagge bortover riksveiene alldeles frivillig - men i morgen så er ikke rosa, gult og oransje mote lenger, og alle vil se rart på deg. Oh, nå glemte jeg at jeg var på et forum fylt av donaldister... de vil se mer rart på deg enn til vanlig! Da bør man altså finne noe tidløst.
I tillegg er det kanskje greit å ha noe som alle kan gå med. Det er ikke alle som vil vise seg offentlig i noe rosa. Jeg vet jeg ikke ville ha gjort det. Ikke gult heller. En nøytral farge altså. En som ikke stikker seg ut. Og som kan matche det meste.
Det er også en fordel av fargen enten er veldig lys, med veldig mørkt trykk - eller veldig mørk med veldig lys trykk for at motivet skal vises godt. Med andre ord stor kontrast.
Når jeg her oppsummerer tidløst, nøytralt og enten veldig lys eller veldig mørk, så sitter jeg igjen med to alternativer. Hvit og svart. Svart og hvit. Men så var det det at jeg skal bare sitte igjen med en. Da luker jeg ut hvit fordi den er lettere å møkke til. Du trenger ikke gjøre mer enn å lese avisen før magen er full av mørkegrå trykksverte (leser donaldister aviser tro?).
Så da sitter jeg igjen med svart som en vinner. Det er en farge som vil bestå i motebildet siden den matcher alle andre farger, så uansett hvilken vei det går, svart består (heh - det rimte). Alle kan bruke svart, og det er en veldig mørk farge, så med bruk av en lys farge på logoen (f eks hvit, gul eller spygrønn) vil man oppnå en så stor kontrast som er godt synlig. Svart er vinneren.
Okei, nå har jeg brukt opp de saklige argumentene. Kanskje ta i bruk noen usaklige?
... vil du ha rosa t-skjorte så er du homo, og mora di også!
http://mira.arnebye.no/ - enda en sånn nymotens stripeserie.
*dask dask dask dask*
Arne Bye
24 år, Steinkjer
02.07.2005, 23:32

Skjønner ikke hvorfor du tar opp det med rosa. Det var en fleip fra min side utifra det pocket skrev. Selv om jeg er av hunnkjønn så liker jeg ikke rosa, har heller ingen klær i den farven tross moten, og jeg tror neppe noen ville gått med en rosa t-skjorte med Andeby Online.
Helen
Oslo
02.07.2005, 23:41

Ikke ute etter å henge ut noen - rosa var faktisk tilfeldig valgt fordi det er den verst tenkelige fargen.
*dask dask dask dask*
Arne Bye
24 år, Steinkjer
02.07.2005, 23:42

Ah, endelig eit sakleg innlegg 
Vel, basert på det som har kome fram i denne tråden og andre stadar, trur eg at vi kan byrja å fastslå eit par ting her ...
1. ... at skjorta faktisk kjem til å bli produsert. Interessa er iallfall høg nok, så håper eg at kjøpeviljen er like høg.
2. ... at t-skjorta blir svart. Kan tydelegvis ikkje tilfredsstille alle uansett, så beklager til alle dei som skriver at de garantert ikkje kunne tenkja dykk å kjøpe dersom det er svart.
3. ... at prisen blir liggjande omtrent på 120 kr inkl. porto. Det er galskap å tru at eg kan selja det dyrare enn det, men det må nesten vera såpass dyrt dersom eg skal ha den minste lille forhåpning om å kunne tjene inn utgiftene. Det er snakk om eit ganske lågt opplag her (cirka 50), og då er trykket dyrare. Dessutan tviler eg på at det faktisk er mogleg å selge så mykje som 50 skjorter, så eg bør beregne at det er mogleg å gå i null sjølv om vi selger berre litt over halvparten av skjortene òg.
4. ... at desse skjortene kan bli produsert i løpet av september (ja, eg lever så farlig at eg vurderer å ta startkapitalen til dette frå studielånet mitt). Forhåpentlegvis kan vi ha ting klare for salg så tidleg at dei som har lyst til å drive reklame for oss på Raptus, har moglegheit til det. Eg skulle gjerne gjennomføre dette tidlegare, men så lenge Andeby Online alltid har vore eit underskuddsforetak, er det ikkje fullt så enkelt.
5. ... at det blir trykk berre på brystet. Fleire trykkstadar vil sannsynlegvis bli dyrare.
Kommentarar?
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
03.07.2005, 00:03

Hvis farver er udelukket, hvorfor så holde sig til ekstremerne (sort/hvid)? Kunne man da ikke tage fx lysgrå -- det går også til alle farver, er neutralt, og avissværten er ikke at se på maven :-)
Sort falmer derimod hurtigt i vask og hvid ser lidt... hmm... billigere ud... så'n da...
Hvis der er mere stemning for lys tryk på mørk baggrund, hvad så med mørk grå?
Forslag: Olaf (eller en anden med grafiske evner) laver en række hurtige udkast (bare nogle farvede t-shirt-formede figurer på skærmen) -- det er nemmere at bedømme udfra.
Thomas Pryds Lauritsen
Innlegget blei sist redigert 03.07.2005, 00:23 av pryds
pryds
28 år, Danmark
03.07.2005, 00:21

"Charcoal."
"Charcoal."
"Yeah. Charcoal."
"So that's it, then? I'm out?"
"Sorry, mate! That's rock'n'roll!"
I Noreg har vi vaskemidler som vasker svart utan at kleda falmer. Det seier iallfall reklamen.
(og, det er mi personlege erfaring. Trur at eit overveldande fleirtal av t-skjortene mine er svarte.)
Eg skal heller ikkje farge desse skjortene frå botnen av sjølv, så vi har ikkje akkurat tilgong til skjorter i alle verdas gråtoner.
Og eg har aldri hatt grafiske evner. 
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
03.07.2005, 00:28

Ikke for å klage på fargevalget, men jeg trodde litt av meningen med en sånn t-skjorte var å vekke oppmerksomhet og få flere besøkende, reklame med andre ord.
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
MatsGull
19 år, Kongsvinger
03.07.2005, 01:42

MatsGull skreiv:
Ikke for å klage på fargevalget, men jeg trodde litt av meningen med en sånn t-skjorte var å vekke oppmerksomhet og få flere besøkende, reklame med andre ord.
Derfor jeg nevner dette med høy kontrast - det vil faktisk vekke oppmerksomhet. En grell "redd-for-å-gå-seg-bort-i-skogen"-farge vil neppe ta seg særlig godt ut på den som bærer t-skjorten. Kanskje en liten periode mens akkurat den fargen er på mote, men i løpet av en halvtime (okei kanskje litt mer da) så er moten endret og t-skjorten vil gjøre seg best bakerst i et skap.
*dask dask dask dask*
Arne Bye
24 år, Steinkjer
03.07.2005, 02:09

Olaf Solstrand skreiv:
Og eg har aldri hatt grafiske evner. :-)
Du har da klaret at frembringe noget, der kunne minde temmelig godt om grafik, til nærværende webside :-)
Thomas Pryds Lauritsen
pryds
28 år, Danmark
03.07.2005, 02:11

MatsGull skreiv:
Nei, det er det på ingen måte. Det KAN bli ei hyggeleg bivirkning, men det sannsynlege er at reklameverdien av ei slik skjorte vil vera lik null. Hadde dette vore ei reklamekampanje, hadde eg nok vore nøydt til å lønne folk for å gå med desse skjortene òg, og det skjer ikkje. Dette er berre eit vilt påfunn for å gi dei som måtte vera djupt nok inne i Andeby Online-miljøet ein halvbillig Andeby Online-effekt, og KANSKJE tjene eit par hundrelappar, og dessutan ha ein OK gevinst til eit par komande konkurransar.
Og eg har inga interesse for å få fleire besøkande. Synest at det er mange nok som det er. 
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
03.07.2005, 02:49

Jeg synes svart høres bra ut. Det har blitt ført mange gode argumenter for dette fargevalget. Kanskje ikke verdens mest spennende, men jeg regner da heller ikke med at AndebyOnlines brukere har planer om å spasere ned catwalken på Champs Elyssées (eller hvor den nå måtte befinne seg) med det første?
Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
tkoren.webs.com
Karamell
40 år, Oslo
03.07.2005, 04:40

Vi kan jo også se det ut ifra en helt annen vinkel, noe som kunne vært lurt hvis det skulle komme fremtide DD treff av forskjellige grunner.
Jeg kjenner ingen av dere og tror jeg heller ikke har truffet noen her på forumet, eller hvem vet, men hadde vi hatt en t-skjorte som var litt synlig (jeg mener ikke sjokkerende skrikende) så kunne vi kjent hverandre igjen vi som brukte dette forumet og kanskje pratet litt med hverandre. Og vi ville blitt lagt merke til av andre DD fans og kanskje skapt litt reklame for denne siden selv om Olaf ikke bryr seg om det. Hadde jeg truffet andre med samme skjorte på en fremtidig samling så ville det vært mye lettere å ta kontakt, og det gjelder kanskje for fler enn meg. Jeg skjønner nå at farven kommer til å bli svart (muligens) og kommer nok til å kjøpe en uansett.

Helen
Oslo
03.07.2005, 16:16

Helt Enig
Jeg synes svart er en helt fin farge, og om det ikke hadde blitt svart ville jeg hatt hvit eller mørkeblå
Kommer nok til å kjøpe en t-skjorte uansett
I'm not worthless... I can be used as a bad example:P
General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral
Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.
Ted
16 år, Bergen
04.07.2005, 12:19

Rigtig godt valg med sort/svart. Hvis det var blevet i rosa havde jeg ihvertfald ikke gået med den (men alligevel købt den). Logoet er rigtig flot, og glæder mig til at se resultatet. Ved du hvor meget portoen er til Danmark, Olaf? Måske du kunne må DDF(R) til at annoncere om den, i næste nummer af DDF(R)appet.
Jeg er ihvertfald en mulig køber
The wise Little Hen:)
Mathias bøgh
18 år, Danmark
04.07.2005, 21:05

Dersom Pocket har rett i at porto for denne ville vera 22 kroner i Noreg, vil det koste 27 (norske) kroner å sende til Danmark.
Det som kan by på større problemer, er vel kanskje det økonomiske. Eg antar at norske giroblankettar ikkje kan brukast i danske bankar?
Det vil vera uaktuelt å annonsere for dette, uansett kvar. Eg er klar over at (R)appet er ein litt billigare annonseplass enn riksavisene, men eg ser på det som ei litt ufornuftig investering uansett, då det uansett er snakk om eit ganske lite opplag her (så lite at eg trur at vi KAN bli utsolgte sjølv utan bruk av reklame). Eg veit at vi har mange danske brukarar, men eg trur at dei danskane som måtte vera interesserte i ei slik skjorte, allereie har fått vite om ho i forumet.
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
04.07.2005, 21:36

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.