Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Ukjente filmer med donald fra 30 tallet

Andeby Online > Diskusjonsforum > Ukjente filmer med donald fra 30 tallet

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

I "jeg donald" boka står det på side 9 om et par filmer donald har vært med i. De heter "The Mystery of the disappearing coats" & "Mickey Mouse and the seven ghosts". Hvorfor er ikke disse filmene på dvd'en "thechronological donald" jeg fikk i går? Hvor kan jeg få fatt på disse filmene, dvs norske dvd'er helst? For de burde vel ha kommet ut i norge nå??

Innlegget blei sist redigert 28.09.2005, 17:30 av Olaf Moriarty Solstrand

Pocket
25 år

24.06.2005, 07:12

Pocket skreiv:

I "jeg donald" boka står det på side 9 om et par filmer donald har vært med i. De heter "The Mystery of the disappearing coats" & "Mickey Mouse and the seven ghosts". Hvorfor er ikke disse filmene på dvd'en "thechronological donald" jeg fikk i går? Hvor kan jeg få fatt på disse filmene, dvs norske dvd'er helst? For de burde vel ha kommet ut i norge nå??

Den første filmen du nevner klarer jeg ikke å finne noe om nå på sparket, men skal lete litt mere i litteratur hjemme.

Mickey Mouse and the seven ghosts ble aldri utgitt den fikk navnet Morgan's ghost og du kan lese litt mere om den her.

http://www.bcdb.com/bcdb/cartoon.cgi?film=38279&cartoon=Morgan%27s%20Ghost

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

24.06.2005, 09:07

Jeg har sjekket hva jeg kan angående den filmen MikroMidas ikke kunne finne noe på og jeg tviler veldig sterkt på at den også noen gang har eksistert desverre.

Du er sikker på at denne omtalen ikke går på 2 filmer som aldri ble laget?

Lars Olav
32 år, Grimstad

24.06.2005, 09:34

"Mystery of the disappearing coats" var det vanskeleg å finne informasjon om, gitt. Eg veit at teikneserieversjonen av denne serien (som forsåvidt heiter "The Case of the Vanishing Coats" - det MÅ då vera same historie?) står i kjempeboka "Donald den store" (ganske herleg historie, eigentleg, eg elsker dei tidlege seriane som viser kontrasten mellom Donald og Mikke), men eg var ikkje klar over at den òg eksisterte som film.

For å gjere det enno verre: Denne filmen er det heilt umogleg å finne noko som helst om i google, og den er heller ikkje nemnt med eit ord på DCML.

Har ikkje lest den aktuelle artikkelen sjølv, men det overrasker meg at det eksisterer Disney-filmar det er heilt umogleg å finne informasjon om i Google. Sukk, den som hadde hatt ei hakkespettbok ...

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

24.06.2005, 09:36

Mottok akkurat dette på e-post frå ein lurker:

Seriehistorien "Mickey Mouse and the seven ghosts" av Floyd Gottfredson/Ted Osborne er INSPIRERT av Mickey Mouse filmen "Lonesome Ghosts" (1937). Derimot kjenner jeg ikke til noen konkret film som har inspirert historien (som du korrekt gjengir tittelen på): "The Case of the Vanishing Coats", også denne av Gottfredson.

Minner om min korreksjon om at Ub Iwerks ble født i 1901 (samme år som Walt Disney selv) og ikke i 1900.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

24.06.2005, 10:42

Pocket, du kunne vel ikke sitert det avsnittet du refererer til?

Lars Olav
32 år, Grimstad

24.06.2005, 10:51

Pocket skreiv:

I "jeg donald" boka står det på side 9 om et par filmer donald har vært med i. De heter "The Mystery of the disappearing coats" & "Mickey Mouse and the seven ghosts".

"The Mystery of the disappearing coats" er garantert ikke laget, men det rare er at jeg har en lang liste over kortfilmer som aldri ble ferdiglaget, og den står ikke engang oppført der.

Hvorfor er ikke disse filmene på dvd'en "thechronological donald" jeg fikk i går?

Du vil uansett ikke få alle tegnefilmer med Donald hvis du kun samler hans sett. De filmene der Donald er sammen med Mikke, regnes som Mikke filmer og blir utgitt i den serien. Dessuten samler "the Chronological Donald vol. 1" kun ca. 1/4 av Donald filmene, så det vil nok komme fler sett etterhvert.

ばか! (Baka!)

Innlegget blei sist redigert 24.06.2005, 11:19 av Chrisron

Chrisron
31 år, Tønsberg

24.06.2005, 11:15

Det står svart på hvitt i "jeg donald duck":

"10 Donald Duck og Mikke mus spilte sammen i den spennende filmen fra 30-årene, "Themystery of the disappearing coats". Filmen har ikke vært vist i norge."

"11 Et avsnitt fra en annen populær film, "mickey mouse and the seven ghosts". Året er 1936. Heller ikke denne filmer har vært vist i norge."

Tror nok ikke de skriver sånn femti år etter om det ikke finnes noen filmer. Seriøst.. de må da finnes?

Pocket
25 år

24.06.2005, 14:48

"The chronological Donald" dvd-ene,---- går det an å få kjøpt de i Norge?
Jeg har masser av gamle kortfilmer av Donald på vhs som jeg tok opp fra Tv3 for en god del år siden men hva hjelper vel det når vhs er på vei ut. Jeg har to fire-timers bånd bare med Disney kortfilmer som jeg tok opp med mange godbiter. Bare så synd at jeg ikke kan få de over på dvd. :-(

Vokste opp med Donald i femtiårene !

Helen
Oslo

24.06.2005, 16:19

Pocket skreiv:

Det står svart på hvitt i "jeg donald duck":

"10 Donald Duck og Mikke mus spilte sammen i den spennende filmen fra 30-årene, "Themystery of the disappearing coats". Filmen har ikke vært vist i norge."

"11 Et avsnitt fra en annen populær film, "mickey mouse and the seven ghosts". Året er 1936. Heller ikke denne filmer har vært vist i norge."

Tror nok ikke de skriver sånn femti år etter om det ikke finnes noen filmer. Seriøst.. de må da finnes?

Tror heller de har misforstått. Kanskje de leste noe liknende dette som jeg fant på nettet?

In the meantime, Donald had started appearing in the Mickey Mouse strips (drawn by Floyd Gottfredson), as from Sunday, February 10, 1935. Their adventures started the next week, as they (well, Mickey) tried to solve "The Case of the Vanishing Coats" (February 17 - March 24). Donald joined Mickey and Goofy in the Mickey Mouse dailies on March 14, 1935, in "Editor-In-Grief", and left them at the end of "The Seven Ghosts" (last appearance: November 26, 1936).

Det stemmer jo mer overens med årstallene i boken din.

Helen skrev:

"The chronological Donald" dvd-ene,---- går det an å få kjøpt de i Norge?

Kun vol. 1, resten har ikke kommet ut i USA engang ennå. (Rykter om vol. 2 i USA i desember, når den kommer ut i Norge vet jeg ikke)

ばか! (Baka!)

Innlegget blei sist redigert 24.06.2005, 16:33 av Chrisron

Chrisron
31 år, Tønsberg

24.06.2005, 16:29

Hva heter den her i Norge?

Helen
Oslo

24.06.2005, 16:36

http://www.dvdhuset.no/servlet/dvdhuset.filmforklaring?VareID=8450

Anbefales. Mange timer med film:)

Pocket
25 år

24.06.2005, 16:49

***********¤%!"#*** Er det mulig å bomme så hardt på en oversettelse? Jeg gidder ikke kommentere det engang:(

Pocket
25 år

24.06.2005, 16:50

Chronological.... :Var ikke disse i aluminiumbokser eller er det jeg som husker galt?!?

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

24.06.2005, 17:46

Einherje skreiv:

Chronological.... :Var ikke disse i aluminiumbokser eller er det jeg som husker galt?!?

Jo, men det er limited edition/begrenset opplag boksene (som er på 165 000 stk).

Pocket
25 år

24.06.2005, 19:01

Pocket skreiv:

Einherje skreiv:

Jo, men det er limited edition/begrenset opplag boksene (som er på 165 000 stk).

Hørtes veldig limited ut, hehe.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

24.06.2005, 19:12

Engelskmennene gir også ut noen i aluminiumbokser. Unummererte riktig nok, men da også litt enklere å få tak i. 165 000 er kanskje ikke veldig limited nei, det var lavere opplagstall før, men Disney setter vel det å tjene mest mulig penger over det at vi skal føle at vi har kjøpt noe eksklusivt. Kvaliteten på boksene har også blitt dårligere desverre. (Men ikke innholdet selvsagt:-))

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

24.06.2005, 20:13

Pocket skreiv:

http://www.dvdhuset.no/servlet/dvdhuset.filmforklaring?VareID=8450

Anbefales. Mange timer med film:)

Var inne på siden du nevnte og skal kjøpe filmene, det er jo ikke bare en det er snakk om, må jo ha med meg de to andre også.
Får bare håpe at historien med Sparebøssa ikke er med, den blir jeg nesten uvel av å se på når guttene blir tvunget til å røyke sigarer.
Og hva er det med aliminiumsbokser dere skriver om?

Helen
Oslo

24.06.2005, 21:03

aluminiumsbokser er et limited edition påfunn fra disney for å tjene spenn. De på dvd huset kommer i vanlige dvd cover av plast. Mer enn godt nok for min del når det gjelder film, men det er jo mange som liker å ha sånt i hylla.
Tenkte å kjøpe de andre filmene også. Vet at det er en walt disney treasures med mikke, men hvilke fler er det.. en til eller no??
Digger den hvor de spiller i korps og det kommer en virvelvind.. den er ikke på den donald dvd'en:(

Pocket
25 år

24.06.2005, 21:25

Du har jo den som heter Silly Symphony (håper jeg har stavet riktig), den står litt lengre ned på samme side, ved siden av Mikke-filmen. De står litt lengre ned på den siden du skrev opp på DVDhuset.
Har en del av de filmene på vhs og der er det mange helt nydelige filmer.

Helen
Oslo

24.06.2005, 21:30

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.