Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Forumets utvikling

Andeby Online > Diskusjonsforum > Forumets utvikling

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47

Syns det er fint som det er, og at du har gjort en kjempe-jobb Olaf!

David H
14 år, Østre Toten

17.10.2005, 14:39

Sigvald skreiv:

Slik som dette?
http://duckman.pettho.com/forslag.gif

Ikke helt slik jeg tenkte meg det nei. Om du ser forumfeltet/forumtabellen (kommer ikke på et bedre navn) så er det et lite mellomrom mellom menyen på den venstre siden og selve tabellen. Mitt "forslag" var at forummenyen skulle bli like bred som forumfeltet/forumtabellen.

Mcgorien skrev:

Syns det er fint som det er, og at du har gjort en kjempe-jobb Olaf!

Det gjør jeg også, for som jeg selv skrev:

Dette er noe som jeg personlig ikke ser på son nødvendig, det var bare et forslag for å få menyen til å skille seg enda mer ut.

Hørte jeg noen si "Kvakk!"???

Jørn McDuck
24 år, Trondheim

17.10.2005, 16:48

Olaf Solstrand skreiv:

Eg er nok (diverre?) ueinig i at det alternativet der var betre enn det vi har akkurat no.

Og hva har vi egentlig akkurat nå? Så vidt jeg kan se ser forum-menyen helt ulik ut i "Internet Explorer" i forhold til "Mozilla Firefox". Den siste varienten er verst synes jeg idet den tar bort for altmye plass øverst i forumet. Her er et tredje forslag fra min side, basert på "Mozilla Firefox" varianten:
http://duckman.pettho.com/forslag2.gif

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 17.10.2005, 20:30 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

17.10.2005, 20:29

Sigvald skreiv:

http://duckman.pettho.com/forslag2.gif

Den varianten synes jeg passer best!

Mickey
18 år, Horten

17.10.2005, 21:09

Sigvald skreiv:

Og hva har vi egentlig akkurat nå? Så vidt jeg kan se ser forum-menyen helt ulik ut i "Internet Explorer" i forhold til "Mozilla Firefox".

Det er fordi ditt eksemplar av Mozilla Firefox ikkje har oppfatta at CSS-fila har endra seg. Så nettlesaren din har skjønt at menyen har flytta, men den aner ikkje korleis menyen skal sjå ut fordi den av ein eller annan grunn ikkje har oppdatert CSS-fila, men bruker det designet som er lagra i cache istadenfor, der denne menyen ikkje eksisterte og utseendet difor blir ei standard punktliste. Eg er ikkje heilt sikker på kvifor dette skjer, men det er ikkje noko som er typisk Firefox - eg har opplevd det same i både IE og Opera.

Dersom du neste gong du er inne på Andeby Online i Firefox trykker "Oppdater" (hurtigtast F5), vil du finne ut at denne straks ser ut nøyaktig slik som den gjer i IE og Opera. Det er iallfall meininga.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

18.10.2005, 11:30

Har gjort ei lita estetisk endring av den toppmenyen no ved å skilja ut det som ikkje er menyval i ein annan farge og bruke den same fargen til å leggja inn eit lite mellomrom på venstre side. Ser det betre ut, eller burde eg gå tilbake til det førre? (igjen; de må kanskje oppdatere side for å få auge på endringa)

Jørn: Eg vurderte det alternativet veldig tidleg i prosessen, og eg likte det ikkje, sorry.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

18.10.2005, 12:04

Olaf Solstrand skreiv:

Jørn: Eg vurderte det alternativet veldig tidleg i prosessen, og eg likte det ikkje, sorry.

Olaf: Det forslaget jeg kom med var egentlig ikke ment som et forslag på å endre forumdesignet, men mer et forslag på å endre Sigvald sitt forslag til forumdesign (jeg kunne nå sikkert ha valgt å formulere meg på en måte som gjør det tusen ganger lettere å forstå hva jeg mener, men siden jeg foretrekker å gjøre det vanskelig for dere slik at dere virkelig må vrenge hodene deres for å forstå hva jeg mente med den setningen så lar jeg det stå:-) ). Sigvald sitt forslag var bassert på den gamle menyløsningen og jeg syntes at han burde lage et nytt forslag bassert på den nye menyløsningen der forummenyen er enda bedre utskilt enn det den var i den gamle menyløsningen (der satt jeg kanskje ny rekord i å bruke ordet "menyløsning" i én settning:-) )

Når det er sagt så må jeg si at jeg liker den nye forummenyen godt. Jeg synes at det er flott at den ikke går slik i ett med hovedmenyen, men at det er en liten skille mellom de to menyene.

Jørn McDuck
24 år, Trondheim

18.10.2005, 13:09

ps. den lille 'logg inn' boksen under menyen forsvinner til enkelte ganger.. skjer dette bare hos meg?? er dette meningen?? :-)

Mickey
18 år, Horten

20.10.2005, 22:12

DonaldDuck skreiv:

ps. den lille 'logg inn' boksen under menyen forsvinner til enkelte ganger.. skjer dette bare hos meg?? er dette meningen?? :-)

Dette er en feil i IE, ikke kodingen av siden.

Sjekk svaret til Olaf, nokså langt nede, på side 4 i denne tråden for fullstendig svar:-)

Innlegget blei sist redigert 21.10.2005, 00:02 av Bernie

Bernie
35 år, Bergen

20.10.2005, 23:55

DonaldDuck skreiv:

ps. den lille 'logg inn' boksen under menyen forsvinner til enkelte ganger.. skjer dette bare hos meg?? er dette meningen?? :)

Det er ikkje meininga, men eg har foreløpig ikkje funne ein god måte å fikse det på (som sagt; det er teknisk sett ikkje _feil_, det er berre at det ikkje fungerer i Internet Explorer, og når eg har gjort alt på heilt korrekt måte er det ganske vrient å finne ut KVIFOR det ikkje fungerer i Internet Explorer og kva eg isåfall må gjera for å få den til å fungere der, ettersom det å gjera det riktig tydelegvis ikkje er godt nok).

Men det er som sagt berre bakgrunnsfargen i boksen som har ein tendens til å forsvinne. Alle dei viktige linkane og skjemafunksjonane der skal fungere uansett kva nettleser du har, dei skal til og med vera lesbare.

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

21.10.2005, 12:24

Er der bare jeg som har problemer med søkefunksjonen?

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

- Det Gode Selskap -

http://www.dingus.be

Guffen Delbekk
23 år, Halden

25.10.2005, 16:14

Guffen Delbekk skreiv:

Er der bare jeg som har problemer med søkefunksjonen?

Nei! Det tyder på at søkefunksjonen ikke vil være venn med meg heller :-(

Jørn McDuck
24 år, Trondheim

25.10.2005, 17:14

Har vore borti problemet sjølv, har berre ikkje hatt tid til å setja meg ned og reparere det (noko som kanskje vil ta litt tid, ettersom eg ikkje aner kva som har forårsaka det). Skal prøve å få gjort det i løpet av denne veka, håper at vi kan klare oss utan søkefunksjonen ei bitte lita stund?

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

25.10.2005, 19:57

Uff ... dette ser ikkje bra ut.

Problemet med søkefunksjonen er rett og slett at forumet har så mange innlegg no at det å søke gjennom alle innlegga er ein alt for krevande prosess for scriptet, og at søkefunksjonen difor blir utslitt før den har klart å lese gjennom alle innlegga i forumet og difor ikkje klarer å returnere noko som helst.

Eg aner ikkje korleis eg skal kunne reparere det. Ein måte hadde vore å slette ein del trådar, men det vil eg helst unngå så lenge som mogleg, så ... kanskje hadde det gått an å gjera om måten søkescriptet fungerer på, men eg aner ærlig talt ikkje korleis.

Så beklagar, søkefunksjonen er det vanskeleg å gjera noko med for augeblikket. Finner eg ut korleis ein kan reparere den blir det sjølvsagt førsteprioritet, men problemet er altså at vi har skrive så mange innlegg.

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

26.10.2005, 15:13

Innlegget du prøvar å gå inn på, finst ikkje.

Gå tilbake til forumoversikta ...

Umulig å svare på innlegg her i dag :-/

Pocket
25 år

26.10.2005, 15:14

Fiksa. Hadde å gjera med at eg nettopp har testa noko (søkefunksjonen).

Innlegget blei sist redigert 26.10.2005, 15:16 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

26.10.2005, 15:15

Gi matrosdressen en pause :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 31.10.2005, 00:25 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

31.10.2005, 00:25

Men jøss, har nokon lagt merke til den? :-)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

31.10.2005, 00:46

Olaf Solstrand skreiv:

Men jøss, har nokon lagt merke til den?

Dette var sårende Olaf. Leste du ikke min PM godt nok? :-(

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

- Det Gode Selskap -

http://www.dingus.be

Guffen Delbekk
23 år, Halden

31.10.2005, 07:43

Jodå, det gjorde eg, men du må då ikkje slutte å lese meldingane mine når du kjem til til konstellasjonen kolon-bindestrek-høgreparantes. Den har ei underforstått meining. :-)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

31.10.2005, 09:10

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.