Siste oppdatering: Teikneseriemuseet stenger

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Forumets utvikling

Andeby Online > Diskusjonsforum > Forumets utvikling

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47

Bruktbørsen bryr Det Gode Selskap seg mindre om, men han vil gjerne gjøre eieren av siden eller noe slikt oppmerksom på at smiley-funksjonen legger til litt kode i innlegg.

Vaffal i denne explorer-skiiiten som er her på jobben. :'-( =

Men at smiley-kodene er tilbake og attpåtil står i bunnen er gull. Alt hva du finner på :-)

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

- Det Gode Selskap -

http://www.dingus.be

Guffen Delbekk
22 år, Halden

05.10.2007, 04:22

Jeg greier ikke bruke de nye smileysene, hvorfor? jeg skriver koden sånn: :-V

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Jeg går på skolen Ullevål skole

Innlegget blei sist redigert 05.10.2007, 11:36 av Villas Vidvei

Villas Vidvei
Oslo

05.10.2007, 11:34

Guffen Delbekk skreiv:

Bruktbørsen bryr Det Gode Selskap seg mindre om, men han vil gjerne gjøre eieren av siden eller noe slikt oppmerksom på at smiley-funksjonen legger til litt kode i innlegg.

Trur det bør vera fiksa no.

V-vidvei skreiv:

Jeg greier ikke bruke de nye smileysene, hvorfor? jeg skriver koden sånn: :-V

Du er nøydt til å krysse av for «Aktiver smilefjes i dette innlegget» under innleggsfeltet for at dei skal virke.

IKKJE GLØYM TEGNESERIENS DAG 3. MAI!

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

05.10.2007, 12:03

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Og ja, Takk! :-V

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Villas Vidvei
Oslo

05.10.2007, 13:44

Men hadde det ikke vært en fordel å vente med en slik massiv oppgradering til det var avsatt tid til det?

Samler

Orlel
24 år

05.10.2007, 20:18

Massiv oppgradering uten avsatt tid til å rette på alt er som å fylle bensin på bilen selvom man ikke har råd til full tank.

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

- Det Gode Selskap -

http://www.dingus.be

Innlegget blei sist redigert 05.10.2007, 20:30 av Guffen Delbekk

Guffen Delbekk
22 år, Halden

05.10.2007, 20:30

Orlel skreiv:

Men hadde det ikke vært en fordel å vente med en slik massiv oppgradering til det var avsatt tid til det?

Jo, sannsynlegvis hadde det vore ein fordel.

Det forutset rettnok at ein HAR tid til å setja av tid til slikt, og det forutset at absolutt ingenting tar lenger tid enn ein har sett for seg at det gjer. Det forutset òg at ingenting uforutsett dukker opp i løpet av arbeidsprosessen.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

05.10.2007, 23:28

Orlel skreiv:

Jeg trodde det ville være interessant å opprettholde besøkstallene til siden, men når siden bare er delvis oppe, så begynner kanskje folk å slutte å komme eller?

Er det så forferdelig mye som ikke er er oppe da?
Den mest populære delen av siden og som er den som jeg vil tro primært er den som trekker nye folk og holder på oss som alt er her er vel forumet og det fungerer jo.

Det er selvsagt kjekt å kunne sende hverandre pm, men jeg tror ikke folk forsvinner selv om den midlertidig er borte og det samme gjelder bruktbørsen. Og ellers så er vel det som mangler etter oppdateringen kun mikroskopiske ting. Eller har jeg glemt noe viktig som gjør at folk ikke lenger interesserer seg for siden?

ばか! (Baka!)

Chrisron
30 år, Tønsberg

06.10.2007, 00:01

Bruktbørsen er oppe igjen, og har til og med eit par nye funksjonar. Ber om at alle som har interesse av å bruke Bruktbørsen, leser dei nye bruktbørsreglane som no ligger ute, då dei på nokre områder er litt strengare enn tidlegare.

(Med forbehold om bugs.)

Innlegget blei sist redigert 07.10.2007, 20:57 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

07.10.2007, 20:57

Ypperlig arbeid med å få på plass bruktbørsen =)

Samler

Orlel
24 år

08.10.2007, 00:03

Jeg vil foreslå å legge linken til bruktbørs-reglene nærmere toppen av siden. Den er litt usynlig nå, klemt inn i et hjørne som den er.

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

08.10.2007, 01:43

Du Olaf, du burde kanskje vurdere og få andre typer sortering i "Medlemslisten" :-V

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Innlegget blei sist redigert 10.10.2007, 14:46 av Villas Vidvei

Villas Vidvei
Oslo

10.10.2007, 14:45

PM-systemet savnes, Olaf! Med PM-systemet kunne jeg f.eks. lettere ha kommet i kontakt med V.Vidvei da jeg stusset over et ukjent uttrykk i en av vedkommendes meldinger, og enkelte andre ting kunne vært tatt opp via PM fremfor å diskuteres i forumet og påkalle irritasjon fra "Off-topic-jegerne" og "regelrytterne".

Forøvrig tror jeg det vil være en idé om du kunne mekke en rutine som kunne gått gjennom alle gamle meldinger og konvertere den foreldede formateringen til den nå gjeldene formateringen - jeg tenker her på fet tekst, kursiv, lenking, osv.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

15.10.2007, 23:46

Nå er det jo en kjent taktikk at man først bryter reglene etter eget forgodtbefinnende, og deretter beskylder andre for å være "regelryttere". Så den har jeg ikke tenkt å bite på.

Men en annen ting: Selv om Olaf utvilsomt kan snakke for seg selv, har jeg lyst til å minne om at han for tiden primært er opptatt med å skrive Donald-historier, og de fleste er vel enige om at det er enda viktigere å oppgrade AOL. Så da får vi heller vente litt.

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Nils Petter
60 år, Moss

15.10.2007, 23:55

Nils Petter skreiv:

Nå er det jo en kjent taktikk at man først bryter reglene etter eget forgodtbefinnende, og deretter beskylder andre for å være "regelryttere". Så den har jeg ikke tenkt å bite på.

Og nå anklager du meg for å ha brutt AOLs regler i det siste? Når ble det ulovlig å stille relevante spørsmål (jfr. mitt spørsml til Vidvei) for det er vel den saken du reagerer på?

Men en annen ting: Selv om Olaf utvilsomt kan snakke for seg selv, har jeg lyst til å minne om at han for tiden primært er opptatt med å skrive Donald-historier, og de fleste er vel enige om at det er enda viktigere enn å oppgrade AOL. Så da får vi heller vente litt.

Greit nok, men da bør man legge listen i forhold til at PM-systemet er fraværende.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

16.10.2007, 00:03

Eg nevner dette her i staden for å ta det i den tråden det gjelder, for sist eg nevnte dette i den tråden det faktisk gjaldt, blei den tråden nedspamma med diskusjon som har ingenting i forumet å gjera over natta. Uansett, alt som er skrive etter klokka seks i tråden om forumet til V-vidvei er off-topic, så eg har sletta det.

For dei som måtte finne det interessant har eg lagra ein tryggleikskopi av dei sletta innlegga her, inkludert mitt svar til ein del av innlegga.

Vil likevel minne om eit par ting:
1. Vennligst prøv å halde diskusjonen her inne Disney-relatert. Side opp og side ned om at eit par innlegg har blitt sletta blir fort veldig kjedelig lesning.
2. Når eg seier at noko er i strid med reglane, så er det det. Eg skriver gjerne eit innlegg der eg opplyser om at innlegg er sletta, men forventer at ingen svarer på det innlegget, at folk heller berre leser det og tar det til etterretning.
3. Diskusjon om korleis Andeby Online fungerer og korleis eg modererer og slikt kan takast anten i denne tråden eller på e-post til meg. Ingen vits i å fylle *alle* trådane med slikt.

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

16.10.2007, 09:15

Sigvald skreiv:

PM-systemet savnes, Olaf! Med PM-systemet kunne jeg f.eks. lettere ha kommet i kontakt med V.Vidvei da jeg stusset over et ukjent uttrykk i en av vedkommendes meldinger, og enkelte andre ting kunne vært tatt opp via PM fremfor å diskuteres i forumet og påkalle irritasjon fra "Off-topic-jegerne" og "regelrytterne".

Notert. Ved sidan av å oppdatere dei delane av sida som krever jamnleg oppdatering, altså artikkelbasen og nyheitsseksjonen, har PM-systemet førsteprioritet. Grunnen til at det enno ikkje er ferdigstilt er at det fleire gonger kom klart fram både her i forumet og via e-post at førsteprioritet for brukarane var å få Bruktbørsen på plass igjen, og då prioriterte eg den.

Sigvald skreiv:

Når ble det ulovlig å stille relevante spørsmål (jfr. mitt spørsml til Vidvei) for det er vel den saken du reagerer på?

No skal eg ikkje påstå at alt som ikkje er lov i forumet er «ulovleg», men så lenge du forstår ordlyden i innlegget, noko du gav uttrykk for at du gjorde, trenger du jo ikkje å stille spørsmål til ordlyden i forumet heller. Å diskutere korleis ein brukar har feilstava eit ord er ikkje særleg donaldistisk.

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

16.10.2007, 09:21

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Grunnen til at det enno ikkje er ferdigstilt er at det fleire gonger kom klart fram både her i forumet og via e-post at førsteprioritet for brukarane var å få Bruktbørsen på plass igjen, og då prioriterte eg den.

Ja, bruktbørsen var nok viktigst (kulest). ;-)

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Villas Vidvei
Oslo

16.10.2007, 14:54

Ettersom det har vore såpass interesse for å få innboksen på plass igjen, veljar eg å leggja den ut no sjølv om den ikkje er heilt ferdig. Basisfunksjonen er der -- ein kan lese meldingar, og ein kan skrive meldingar til andre. Alle dei resterande funksjonane vil dukke opp igjen etter kvart.

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

26.10.2007, 10:11

Jeg la merke til at hvis man skriver :-( blir det til en smilende smiley ikke det det skal. Og det tar vel ikke noe lang tid så hvis jeg var deg Olaf hadde jeg rettet det opp med en gang. (kanskje i strid med pungt tre, forumreglene "Ikkje pirk på detaljar.").

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Villas Vidvei
Oslo

14.01.2008, 19:45

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.