Andeby Online > Diskusjonsforum > Forumets utvikling
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47

Ettersom overgangen frå reintekstfiler til mysql har gjort det mogleg, viser eg no på forsida igjen kor mange gonger eit innlegg har blitt lest.
Viser òg no igjen 60 trådar pr side i staden for 40.
http://www.nettserier.no/pacham/
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
10.03.2007, 15:34

Når jeg trykker på "ny" ved "Marco Rota i pocket 319", kommer jeg ikke inn på den rette tråden, men på en annen..
edit: hmm, er visst sånn på flere innlegg.
Filch, do something constructive! Find Peeves!
Innlegget blei sist redigert 10.03.2007, 17:39 av Andungen
Andungen
19 år
10.03.2007, 17:31

Andungen: Hm? Det var pussig. Skal ta ein titt på det når eg har tid til det, har sett raskt over koden no og finn absolutt ingenting som skulle gjera dette mogleg, så ... Det må eg rett og slett ta når eg har betre tid.
Om det er andre som har same problem, sei frå.
Eg vil gjerne bringe på bane igjen spørsmålet om kategoriar. Eg har skjønt at generelt sett er interessa lita for å ha kategoriar i forumet, men DERSOM folk er interesserte i det kunne eg tenkja meg å opprette to kategoriar her. Den eine kategorien skulle vera «Andre teikneseriar», der dei som ønskjer det kunne skrive innlegg om alle andre seriar enn Donald. Den andre kategorien ser eg for meg at kunne romme diskusjonar OM Andeby Online, forumet osb. Det er dei to kategoriane eg eigentleg har fått inntrykk av at vi kunne ha bruk for her. Vanlege donald-diskusjonar vil framleis finne stad på forumets forside der dei alltid har vore, og det kjem heller ikkje til å bli oppretta eit generelt off topic-forum. Men eit forum for andre teikneseriar, og eventuelt eit forum som vi kan flytte forumets utvikling og alle dei andre trådane om Andeby Onlines utvikling til, trur eg ærleg talt at kunne vera av nytte.
Men eg vil berre lage noko slikt dersom eg opplever ein konsensus for at dette er ønska.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
10.03.2007, 18:33

Skeptisk til det med kategorier. Det er nok med EN tråd som heter "andre tegneserier," synes jeg. Det blir bare rot hvis det blir 40 tråder med samme navn.
Det er bra som det er.
borteherfra
15 år, Tromsø
10.03.2007, 18:42

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Men eg vil berre lage noko slikt dersom eg opplever ein konsensus for at dette er ønska.
Vet ikke hvor stor konsistens...kensus...ehm... konesus..konsertsus....øh... interessen er blant de andre, men jeg blir selvsagt veldig fornøyd hvis det blir en helt egen forumdel hvor jeg kan få utløp for mine gode idéer for forumet. 
Legg meg på bordet og kall meg Donald Duk!
http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.
Guffen Delbekk
23 år, Halden
10.03.2007, 18:44

Jeg er fornøyd som det er.Men jeg har noen forslag:Quiz
Samleserier
Donaldbladet
Annet Disney
Hvorfor digger alle Donald?Det bare er sånn
LS
12 år, Hof
10.03.2007, 18:47

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Har no lagt til ein primitiv søkefunksjon. Då dette medførte at heile forumets databasesystem måtte leggjast om fullstendig, medførte det diverre at forumet har vore nede i cirka 40 timer, noko eg sjølvsagt beklager, men det har vore tydeleg at ein søkefunksjon har vore sårt sakna, så då måtte eg nesten prioritere å få laga ein.
Helt supert, Olaf! Takk skal du ha!
Jeg har nå sjekket den nye søkefunksjonen. Selv om den sikkert kan forbedres, ser den i hvert fall ut til fungere helt fint. Virkelig godt jobbet!
Jeg synes forøvrig ikke at nedetiden (40 timer) har vært noe stort problem. Særlig ikke når man vet at AOL for noen år siden var nede i ukesvis p.g.a. omstrukturering, at COA stundom har vært nede i dagevis og at mine Don Rosa sider (helt ufrivillig) var nede i en 4 månederes periode (oktober 2001 - februar 2002).
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
42 år, Stavanger
10.03.2007, 18:51

LS skreiv:
Samleserier
Donaldbladet
Annet Disney
Nei. Det må nok til mange flere katwegorier enn 4.
Mange vil nok få problemer med å finne ut hvor de skal starte de forskjellige trådene.
borteherfra
15 år, Tromsø
10.03.2007, 18:52

Kong Skrue av Skrueriket skreiv:
LS skreiv:
Samleserier
Donaldbladet
Annet Disney
Mange vil nok få problemer med å finne ut hvor de skal starte de forskjellige trådene.
Det var bare noen forslag.
LS
12 år, Hof
10.03.2007, 18:54

Er det mig der har logget ind forkert? Man plejer at kunne trykke sig direkte fra tråd-oversigten og ind på nyeste indlæg i nyeste side af tråden... det kan man ikke længere.
Remember: It all started with a mouse
AC
29 år, Danmark
10.03.2007, 19:40

AC, merkelig, det går da fint her ... trykk på datoen/klokkeslettet heilt til høgre på trådoversikta for å kome til siste innlegg i tråden. For å kome til første innlegg som du sjølv ikkje har lest i tråden, trykker du på den raude teksten "NY!".
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
10.03.2007, 19:54

LS skreiv:
Samleserier
Donaldbladet
Annet Disney
Hvorfor i alle dager må det det? Er vel rimelig opplagt hvor ting skal med enkle oppdelinger, dette er tross alt et forum med nokså begrenset tema.
Den greieste måten å dele opp forumet på mener jeg ville vært "Donald-relatert" (som også inkluderer Mikke og diverse andre figurer som går i lignende utgivelser), "Annet Disney-relatert" og "Andre tegneserier"
blue blue glass moon
under the crimson air
Adamant
22 år, USA
10.03.2007, 21:56

Adamant skreiv:
LS skreiv:
Samleserier
Donaldbladet
Annet Disney
Hvorfor i alle dager må det det? Er vel rimelig opplagt hvor ting skal med enkle oppdelinger, dette er tross alt et forum med nokså begrenset tema.
Den greieste måten å dele opp forumet på mener jeg ville vært "Donald-relatert" (som også inkluderer Mikke og diverse andre figurer som går i lignende utgivelser), "Annet Disney-relatert" og "Andre tegneserier"
kanskje det, men hvis du går gjennom alle trådene vil du finne mange tråder som ikke hører hjemme noen av de stedene.
borteherfra
15 år, Tromsø
10.03.2007, 21:58

Skeptisk til det med kategorier. Det er nok med EN tråd som heter "andre tegneserier," synes jeg. Det blir bare rot hvis det blir 40 tråder med samme navn.
Uenig, vil si tvert imot - tråden er så rotete som noe kan bli, eget underforum hadde blitt orden så det holder. Stiller meg positiv til å dele inn i de tre kategorien Olaf/Adamant hvisker om.
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Vegar
19 år, Trondheim
10.03.2007, 22:26

Vegar skreiv:
Uenig, vil si tvert imot - tråden er så rotete som noe kan bli, eget underforum hadde blitt orden så det holder. Stiller meg positiv til å dele inn i de tre kategorien Olaf/Adamant hvisker om.
Ok, men i hvilke av de kategotiene vil du putte tråder som: svakt av posten. dårlig service. mine lesevaner. Egmonts nettbutikker. Når begynte Gemstone å trykke bøker i Europa? Reisemål osv..
Det blir en slitejobb for Olaf.
Innlegget blei sist redigert 10.03.2007, 22:55 av borteherfra
borteherfra
15 år, Tromsø
10.03.2007, 22:54

Vegar skreiv:
Ok, men i hvilke av de kategotiene vil du putte tråder som: svakt av posten. dårlig service. mine lesevaner. Egmonts nettbutikker. Når begynte Gemstone å trykke bøker i Europa? Reisemål osv..
Samtlige tråder i hele forumet - untatt "Forumets utvikling" og "Andre tegneserier" - ville havna i Disneytegneserierkategorien.
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Vegar
19 år, Trondheim
10.03.2007, 22:58

Så du mener at tråden "regler" og "svakt av posten" skal ligge under disneyserietegnekategorien?
AOL har eksistert siden 2003 og ingen har noen gang ment at det trengs ulike kategorier, så SÅ nødvendig er det nok ikke.
Men selvfølgelig, det er opp til Olaf.
Innlegget blei sist redigert 10.03.2007, 23:08 av borteherfra
borteherfra
15 år, Tromsø
10.03.2007, 23:06

Adamant skreiv:
LS skreiv:
Samleserier
Donaldbladet
Annet Disney
kanskje det, men hvis du går gjennom alle trådene vil du finne mange tråder som ikke hører hjemme noen av de stedene.
Det bør selfølgelig ikke forandres.Men dette blir slitsomt for Olaf,kanskje alle trådene må legges i kategorier.Men jeg mener ikke at vi bør gjøre dette.Kanskje det vil ta lengre tid enn det det tok på Fredag?
LS
12 år, Hof
10.03.2007, 23:12

LS skreiv:
Det bør selfølgelig ikke forandres.Men dette blir slitsomt for Olaf,kanskje alle trådene må legges i kategorier.Men jeg mener ikke at vi bør gjøre dette.Kanskje det vil ta lengre tid enn det det tok på Fredag?
Ja, tenk hvor lang tid det skulle tatt å finne ut hvor ALLE trådene skulle blitt kategorisert.
Da hadde vi vært AOL løs i ialfall ei uke.
Bare tull med kategorier, men hvis det skulle vært kategorier, måtte det vært en kategori som het OT. Grunnen til det er at det er ganske mange OT-tråder på forumet som Olaf har latt stå.
borteherfra
15 år, Tromsø
10.03.2007, 23:18

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.