Andeby Online > Diskusjonsforum > Forumets utvikling
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47

Sigvald skreiv:
.......Words synonymordbok................
Hvem er Words ??
Sigvald skreiv:
Jada, bare nedetiden ikke altfor lang så
OLAF SNU DEG BORT
Som jeg har sagt en gang før Sigvald bruk dybdesøkfunksjonen til google (skriv det du søker etterfulgt av site:andebyonline.com i søkefeltet), den **er** **mye** **bedre**
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
46 år, Trondheim
18.09.2006, 19:44

MikroMidas skreiv:
Som jeg har sagt en gang før Sigvald bruk dybdesøkfunksjonen til google (skriv det du søker etterfulgt av site:andebyonline.com i søkefeltet), den **er** **mye** **bedre**
Ja, den måten kommer nok til å bli brukt mye under NM !
Innlegget blei sist redigert 18.09.2006, 19:48 av Mickey
Mickey
18 år, Horten
18.09.2006, 19:48

DonaldDuck skreiv:
Ja, den måten kommer nok til å bli brukt mye i NM !
Tja Olaf&Co var såpass slemme sist gang at de redigerte om gjeldende sider i forkant av når spørsmålet ble stilt. Ser ikke bort fra at det skjer i år også, men google har ennå flere finesser 
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
46 år, Trondheim
18.09.2006, 19:49

Sigvald skreiv:
DonaldDuck skreiv:
Ikke det at jeg akkurat vet hva enerverende betyr.
Det skal du ikke ta så tungt. Det er bare Nestor Burma som enten vil imponere, eller som ikke har fått med seg at fremmedord ofte med fordel kan erstattes med relevante, adekvate norske synonymer. Fremmedordet "enerverende" betyr i følge Words synonymordbok det samme som anstrengende/irriterende/forstyrrende/slitsom :-)
Nestor Burma bruker ikke //noen// ord for å imponere noen, og jeg tviler på at du kjenner meg såpass godt at du kan tillegge meg slike motiver sånn helt uten videre. Enerverende er et ord jeg bruker stadig vekk, det er et godt synonym for f.eks. irriterende. Og nå skal jeg overhodet ikke dra noen billige poenger på at det er et ord //du// burde kjenne godt.
Jeg henviste forøvrig DonaldDuck til http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=enerverende&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j ovenfor her så det var helt overfødig av deg å forklare betydningen en gang til. Er det mulig at det er bare du som vil briefe litt?
Og dessuten; er "enerverende" er fremmedord? Hvor kommer ordet fra i såfall, og er det mer av et fremmedord enn "irriterende"?
Nestor Burma
43 år, Trondheim
18.09.2006, 19:53

Nestor Burma skreiv:
Nestor Burma bruker ikke //noen// ord for å imponere noen.
OK!
Enerverende er et ord jeg bruker stadig vekk, det er et godt synonym for f.eks. irriterende. Og nå skal jeg overhodet ikke dra noen billige poenger på at det er et ord //du// burde kjenne godt.
Hvorfor burde jeg det? Det finnes åpenbart mer enn nok av gode synonymer.
Jeg henviste forøvrig DonaldDuck til http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=enerverende&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j
OK, det la jeg ikke helt merke til. Av hensyn til leserne er det ofte best å forklare slikt direkte, eventuelt supplert med en link.
Og dessuten; er "enerverende" er fremmedord? Hvor kommer ordet fra i så fall, og er det mer av et fremmedord enn "irriterende"?
Ordet er i hvert fall sært og fremstår således i praksis som et typisk fremmedord.
Forøvrig tror jeg ikke at Olaf har noe ønske om at denne tråden skal gli over i en språkdebatt - jeg fioreslår derfor at vi setter strek her 
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 18.09.2006, 22:25 av Sigvald
Sigvald
42 år, Stavanger
18.09.2006, 22:25

MikroMidas skreiv:
bruk dybdesøkfunksjonen til google (skriv det du søker etterfulgt av site:andebyonline.com i søkefeltet), den **er** **mye** **bedre**
Dette var et lurt tips, denne funksjonen har jeg ikke visst om. Takk skal du ha! 
Napoleon møtte sitt Waterloo ved Waterloo
18.09.2006, 22:33

En liten ting jeg lurte på her og nå..; Hvis man går inn på ''(Les meir ...) for å se hva andre brukere gjør på Andeby Online, kan man noen ganger bare se brukerens kallenavn og en dato pluss klokkeslett. Men det står ikke hva brukeren gjør. Hvorfor ikke?
Det har lurt meg lenge det der, men er også bare en filleting å bry seg om.
Mickey
18 år, Horten
18.09.2006, 22:38

I kveld har vi vel vært på nettmøte. Da står det ikke mer enn dato. Det samme gjelder vel for en del av de andre sidene også?
www.olavskulen.no
Elise
49 år, Stord
18.09.2006, 22:40

Det er ikkje alt ein gjer som har ei sånn linje lagt til, då kjem det heller ingenting.
http://www.nettserier.no/pacham/
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
18.09.2006, 22:43

Sigvald skreiv:
Forøvrig tror jeg ikke at Olaf har noe ønske om at denne tråden skal gli over i en språkdebatt - jeg fioreslår derfor at vi setter strek her :-)
Den streken ble vel satt for 3 uker siden inntil du tok opp temaet igjen i går. Men det er ikke så mye mer å tilføye, nei. Dessuten har vi vel en språktråd for slikt.
Innlegget blei sist redigert 19.09.2006, 07:55 av Nestor Burma
Nestor Burma
43 år, Trondheim
19.09.2006, 07:52

Er det mulig å merke de trådene som har grafikk i terabyteklassen i overskriften. På den måten kan de av oss som av og til leser forumet med ganske redusert båndbredde styre unna de verste bildene ?? Dette er IKKE ett krav, men ett forslag.
MikroMidas
46 år, Trondheim
26.09.2006, 19:45

Olaf Moriarty Solstrand skreiv for fire månader sidan:
No har eg lagt til ein ny funksjon i forumet, som eg tipper at *enkelte* kanskje vil bli glade for. Denne er framleis på eksperimentstadiet og kan bli fjerna dersom eg føler at funksjonen blir misbrukt
Sjølv om «misbrukt» blir feil ord å bruke, har eg no avbrutt dette eksperimentstadiet og fjerna moglegheita for å leggja ut bilder i forumet. Det har i dag vore fleire klagar frå ulike personar om ulike situasjonar av biletbruk i forumet, der folk anten ved ei tabbe har lagt ut bilete som har vore så breie at det har skapt fullstendig kaos i forumet (iallfall om ein skal tru dei som har reagert på det), og det har vore bilete som har tatt så lang tid å laste at dei har gjort ting til eit mareritt for dei med låg hastigheit. Ofte har bilete dessutan blitt brukt i situasjonar der det strengt talt ikkje er nødvendig å bruke bilete, men mange foretrekker jo å bruke bilete likevel så lenge dei har moglegheit for det ... noko som gjer ting vanskelegare for dei som bruker laaang tid på å laste sida, ei gruppe eg sa klart frå då funksjonen blei lagt til om at vi måtte ta hensyn til.
Har difor vald å fjerne biletfunksjonen, og håper at det er ei løysing folk kan leve med.
http://www.nettserier.no/pacham/
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
26.09.2006, 22:25

Jeg var en av de som likte godt muligheten til å legge ut bilde, men jeg ser ikke noe problem i at det nå er slutt på dette. Vi klarte oss fint med kun link til bilder før, og det burde vi ikke ha noe problem med nå heller.
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
26.09.2006, 22:41

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Har difor vald å fjerne biletfunksjonen, og håper at det er ei løysing folk kan leve med.
Det er mye man kan leve med, Olaf, men jeg synes ærlig talt at dette er å skru tiden tilbake. Normalt er du den som sier at: man må følge med i tiden. I dette tilfellet tilsier det at folk bør skaffe seg ADSL eller annen form for bredbånd. Og hvorfor ikke lansere en mer fleksibel løsning? Hva med en funksjon der folk selv, på AOLs forside, kan velge om de ønsker at bilder skal kunne vises eller ikke?
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
42 år, Stavanger
26.09.2006, 23:00

Sigvald skreiv:
I dette tilfellet tilsier det at folk bør skaffe seg ADSL eller annen form for bredbånd.
Det er mange steder utenfor Stavanger og andre tettsteder der det faktisk ikke går å få ADSL. Da er mobilen eller modem eneste mulighet.
Og hvorfor ikke lansere en mer fleksibel løsning? Hva med en funksjon der folk selv, på AOLs forside, kan velge om de ønsker at bilder skal kunne vises eller ikke?
Greit forslag det der.
Innlegget blei sist redigert 26.09.2006, 23:55 av Diff
26.09.2006, 23:55

Diff skreiv:
Det er mange steder utenfor Stavanger og andre tettsteder der det faktisk ikke går å få ADSL. Da er mobilen eller modem eneste mulighet.
OK, men dersom Olaf synes at det er viktig å ta hensyn til dem som bor på slike steder (det er selvsagt en fin tanke) bør han vel også være enig i at Posten også bør ta hensyn til alle?
Og hvorfor ikke lansere en mer fleksibel løsning? Hva med en funksjon der folk selv, på AOLs forside, kan velge om de ønsker at bilder skal kunne vises eller ikke?
Greit forslag det der.
Det får vi håpe at Olaf også er enig i 
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 27.09.2006, 00:01 av Sigvald
Sigvald
42 år, Stavanger
27.09.2006, 00:01

Sigvald skreiv:
OK, men dersom Olaf synes at det er viktig å ta hensyn til dem som bor på slike steder (det er selvsagt en fin tanke) bør han vel også være enig i at Posten også bør ta hensyn til alle?
Og korstoget mot Posten fortsetter? Dette handler vel ikke nødvendigvis om å ta hensyn til folk som "bor på slike steder" ,som du uttrykker det. Jeg bruker selv mobiltelefonen endel ganger når jeg leser AOL, og frem til jeg skaffet meg 3G telefon, gikk dette rimelig treigt ved nedlasting av bilder.
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
46 år, Nittedal
27.09.2006, 06:43

Jeg er vel en av de som har mest glede av å legge til bilder. (Som gammel tegneserieleser er jeg glad i bilder). Trodde i min uvitenhet at de fleste klarte disse bildene bra. De fleste internettsider har nå så mye info at brebånd er en nødvendighet.(Men koster fra 10 Donald Duck & Co pr. måned) Jeg irriterer meg også når ting går sent. Mange fine internettsider er treige å åpne. En av mine favoritter er danske seriejournalen som har masse interessante nyheter, men tar dessverre litt tid å åpne. Kommer til å savne bildene.
http://www.donaldisme.dk/Donald8.jpg
http://www.seriejournalen.dk/sj_index.asp
49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Innlegget blei sist redigert 27.09.2006, 13:18 av Øyvind Braaten
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
27.09.2006, 13:13

Det var ikke meningen å rakke ned på din bruk av bilder Øyvind
Du har kommet med mange nydelige cover, og ihvertfall jeg elsker coverbilder av sære ting.
Men selv om jeg sitter på så kraftig bredbånd som det er mulig å oppdrive til vanlig, så bruker jeg slik harry mobiltelefon til å lese forumet når jeg er på farten og da kan bildebruk bli litt slitsomt. Det samme problemet vil nok gjelde de prosentene av brukerene som ikke har bredbånd, eller ikke kan få det, og de som sitter utenfor landets grenser med dårlige linjer til Norge.
Derfor synes jeg faktisk Sigvald sin ide om å kunne velge om en vil ha bilder eller for eksempel linker er god. Problemet er at vi må lempe nok en jobb over på Olaf, og han nok annet å gjøre på vegne av oss på AOL.
Innlegget blei sist redigert 27.09.2006, 20:16 av MikroMidas
MikroMidas
46 år, Trondheim
27.09.2006, 20:15

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.