Andeby Online > Diskusjonsforum > Forumets utvikling
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47

enig, enig.
I'm not worthless... I can be used as a bad example:P
General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral
Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.
Ted
16 år, Bergen
28.05.2006, 18:57

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
-- respekter opphavsrett. Det vil ikkje seie at du ikkje kan leggja ut bilete frå Disney-seriar her -- men legg ut bilete frå Disney-seriar berre dersom det faktisk er relevant for det du skriver om, oppgi kva kjelde du har biletet frå, og skriv © DISNEY ved biletet. (lovverket her seier vel at ein kan sitere eit verk *i ein artikkel i tilknytning til dette verket* så lenge ein følger god siteringsskikk, om eg ikkje tar heilt feil)
Tilbakemeldingar?
Dette er i utgangspunktet svært positivt, Olaf! Dersom jeg bruker denne funksjonen skal jeg nok passe på å få med riktige kildereferanser o.l. 
Det kan imidlertid være lurt å ikke forvente like mye av folkeskoleelever som av oss universitetsutdannede på dette feltet. Jeg kan i hvert ikke huske at vi lærte noe om fotnoter, osv. på folkeskolen. Så skulle noen være uheldige å glippe litt med referansene, eller den obligatoriske © DISNEY, tror jeg beste måten å løse problemet på vil være å ta det hele med et smil, og rette opp glippen for vedkommende 
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 29.05.2006, 01:21 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
29.05.2006, 01:20

folkeskoleelever?
Beklager min ignoranse, da jeg bare har grunnskoleutdannelse 
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Innlegget blei sist redigert 29.05.2006, 02:49 av Einherje
Einherje
42 år, Tromsø
29.05.2006, 02:47

Einherje skreiv:
folkeskoleelever?
Går ut frå at Sigvald berre stokka ord her, og snakka om grunnskoleelevar. Han har sikkert berre ikkje fått med seg at vi ikkje har hatt folkeskole her i landet sidan 1969 ... 
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Innlegget blei sist redigert 29.05.2006, 02:53 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
29.05.2006, 02:52

Einherje skreiv:
folkeskoleelever?
Går ut frå at Sigvald berre stokka ord her, og snakka om grunnskoleelevar. Han har sikkert berre ikkje fått med seg at vi ikkje har hatt folkeskole her i landet sidan 1969 ...
Nja, folk sier da fremdeles gymnaset selv om det offisielt er omdøpt til "Videregående skole".
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
29.05.2006, 17:05

Sigvald skreiv:
Einherje skreiv:
folkeskoleelever?
Går ut frå at Sigvald berre stokka ord her, og snakka om grunnskoleelevar. Han har sikkert berre ikkje fått med seg at vi ikkje har hatt folkeskole her i landet sidan 1969 ... :-)
Nja, folk sier da fremdeles gymnaset selv om det offisielt er omdøpt til "Videregående skole".
Nei. Folk sier grunnskole og videregående skole.
www.olavskulen.no
Elise
49 år, Stord
29.05.2006, 17:59

Heh... så det jeg óg. Ser at mange av de også har som tilsier at de er fan av Rosa, men som ikke //helt// huska fødselsdag-datoen hans
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
29.05.2006, 18:14

Elise skreiv:
Nei. Folk sier grunnskole og videregående skole.
Kanskje på Stord. I Stavanger heter det stadig "gymnaset" i dagligtalen.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 29.05.2006, 19:20 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
29.05.2006, 19:19

Sigvald skreiv:
Sigvald skreiv også i denne tråden
Det kan imidlertid være lurt å ikke forvente like mye av folkeskoleelever som av oss universitetsutdannede på dette feltet.
Skal vi nå forholde oss til gamle titler fra før i tiden så har vel ikke du Sigvald strengt tatt noen universitetsutdannelse siden AVH på 70 tallet kun var en høyskole 
Men det å sitere kilder og drive kildekritikk går vel på vanlig folkeskikk, høflighet og respekt for andre sine åndsverk ? Egenskaper jeg tiltror alle uavhengig av teoretiske vitnemål som har fint lite i den virkelig verden å gjøre.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 29.05.2006, 20:04 av MikroMidas
MikroMidas
45 år, Trondheim
29.05.2006, 20:03

Såklart korvidt ein klarer å oppgi dette har lite å gjera med utdanningsnivå. Og sjølv dei på professornivå vi måtte ha her inne vil sjølvsagt ikkje bli utskjelt og kasta ut for å gløyma ei kjeldehenvisning. Alle kan gjera ein feil. Og alle kan gjera det riktig om dei går inn for det òg. Å oppgi kvar eit bilete er henta frå krever ikkje universitetsutdanning.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
29.05.2006, 20:10

Sigvald skreiv:
Det kan imidlertid være lurt å ikke forvente like mye av folkeskoleelever som av oss universitetsutdannede på dette feltet. Jeg kan i hvert ikke huske at vi lærte noe om fotnoter, osv. på folkeskolen. Så skulle noen være uheldige å glippe litt med referansene, eller den obligatoriske © DISNEY, tror jeg beste måten å løse problemet på vil være å ta det hele med et smil, og rette opp glippen for vedkommende
Så får vi som har høyere utdannelse ta det med et smil vi også, dersom vi får påpakning om brudd på opphavsretten... 
Nestor Burma
43 år, Trondheim
29.05.2006, 20:49

Sigvald skreiv:
Det kan imidlertid være lurt å ikke forvente like mye av folkeskoleelever som av oss universitetsutdannede på dette feltet. Jeg kan i hvert ikke huske at vi lærte noe om fotnoter, osv. på folkeskolen.
Betyr dette at vi kan forvente at alle innlegg fra deg nå vil holde en god, akademisk tone, eller er det slik at utdannelse og dannelse ikke nødvendigvis er to ting av samme sak, på samme måte som at kunnskap ikke nødvendigvis må tilegnes på et eller annet nivå i skolesystemet?
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Innlegget blei sist redigert 29.05.2006, 23:19 av Drikaton
Drikaton
45 år, Nittedal
29.05.2006, 21:29

Såklart korvidt ein klarer å oppgi dette har lite å gjera med utdanningsnivå. Og sjølv dei på professornivå vi måtte ha her inne vil sjølvsagt ikkje bli utskjelt og kasta ut for å gløyma ei kjeldehenvisning. Alle kan gjera ein feil. Og alle kan gjera det riktig om dei går inn for det òg. Å oppgi kvar eit bilete er henta frå krever ikkje universitetsutdanning.
© Laffen Solstrand
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
- Det Gode Selskap -
Guffen Delbekk
23 år, Halden
29.05.2006, 22:48

I forbindelse med de forskjellige meningsmålingene, hadde det ikke vært en idè Olaf, om du samtidig startet en tråd (og bare du
) slik at de målingene fikk litt kjøtt på bena.
Sånn som denne ukes måling. Savner Storeulvs jakt på de små lekkerbiskene jeg, slik de var på 50-, 60- og 70-tallet.
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
04.06.2006, 15:42

God idé. Kan godt prøve å starte med det.
(«denne ukes måling» er forsåvidt ei kraftig underdrivelse. For tida er det ny meiningsmåling kvar tredje dag.)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
04.06.2006, 15:45

Puh... plutselig sto det på forum-siden: "Dette forumet har 0 innlegg fordelt på 0 diskusjonstråder" eller no. Fikk nesten hjertestans. Grunnen til dette? (Ikke det med hjertestans)
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Innlegget blei sist redigert 04.06.2006, 22:00 av Kjetil Golid
Kjetil Golid
17 år, Tinn
04.06.2006, 21:57

Hm. Det burde det verkeleg ikkje ha stått. Eg aner ærleg talt ikkje kvifor det har stått noko slikt. Men kanskje lurt å ta ein backup i løpet av morgonen.
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
05.06.2006, 06:31

Hmmm, puffig?!? Når jeg kommer til hovedsiden ser det ut som jeg ikke er logget inn og må gjøre det på nytt selv om jeg huket av "Hugs meg" Men ignorerer det og går inn på forumet, og jeg er logget inn alikevel.
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
06.06.2006, 12:18

Det er ein bug som har eksistert ei stund, og eg aner ærleg talt ikkje kvifor det er sånn. Beklager. Skal prøve å få fiksa det, men det står ikkje heilt på toppen av prioriteringslista, diverre.
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
06.06.2006, 12:20

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.