Andeby Online > Diskusjonsforum > Forumets utvikling
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47

Olaf Solstrand skreiv:
«Sorter etter antall innlegg» har eg faktisk styrt unna med vilje. Det **siste** eg har lyst på er eit forum der alle skriver masse innlegg med tull og tøys berre for å kome til toppen av det dei trur at er ei toppliste.
Jeg pleier å bruke de listene til å be alle de som skriver mest om å holde litt kjeft. 
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
- Det Gode Selskap -
Guffen Delbekk
23 år, Halden
06.12.2005, 21:33

Hva med en funksjon som gjør det enklere å finne medlemmer. Et medlemssøk eller at det blir sortert alfabetisk etter navn det a ligger i a-kategorien, b ligger i b-kategorien osv. Jeg vet at det er sortert alfabetisk nå også, men skal man finne en bruker som har et navn som starter på f så må man drive å lete lenge siden de forskjellige sidene i medlemslisten er inndelt i nummer.
Hørte jeg noen si "Kvakk!"???
Jørn McDuck
24 år, Trondheim
06.12.2005, 21:57

Det hender meg stadig oftere at siden ser slik http://home.no.net/jadelbek/aol.jpg ut når jeg logger på. Er ikke store problemet da, men. Etter en eller to oppdateringer av siden så ser det normalt ut igjen. 
- Det Gode Selskap -
Guffen Delbekk
23 år, Halden
08.12.2005, 03:16

Har fiksa det no. Dette var berre ein av dei bitte små tinga eg har ein tendens til å gløyma at ikkje fungerer likt i Opera og IE. 
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
08.12.2005, 03:29

Olaf Solstrand skreiv:
Dette var berre ein av dei bitte små tinga eg har ein tendens til å gløyma at ikkje fungerer likt i Opera og IE.
...eller Firefox som jeg bruker. 
- Det Gode Selskap -
Guffen Delbekk
23 år, Halden
08.12.2005, 03:31

Nettopp.
For dei som ønsker alle detaljar: dette skjer litt for ofte, rett og slett fordi eg er litt sløv. Det som skjer, er at eg legger inn ein link med eit bilete, og med mindre eg presiserer noko anna, antar IE og Firefox at dette biletet skal ha ei ramme som viser klart og tydeleg at det er ein link. Ettersom eg pleier å skvise ting så tett saman som mogleg, fører denne ramma til at det ikkje er plass til dette biletet der eg prøver å plassere det, og det blir difor pressa ned på neste linje. Og eg bruker Opera og sjekker ikkje korleis sida ser ut i IE/Firefox med mindre eg gjer SVÆRE forandringar, og Opera antar at eg ikkje vil ha denne ramma der, så difor forsvinner den automatisk her, og alt ser ut som om det verkar perfekt.
Men no har eg presisert at det aktuelle bildet ikkje skal ha nokon ramme uansett kva nettlesar ein bruker. 
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
08.12.2005, 07:54

Rapporter innlegg "knapp" som sender en epost til Dere moderatorer med linken til bannskapen/tåkedotten noen mener ikke burde vært her ??
Behøver ikke å installere døgnberedskap hjemme hos Dere, men dette er vel en grei måte å si fra hvis noen tramper over ??
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 08.12.2005, 08:38 av MikroMidas
MikroMidas
45 år, Trondheim
08.12.2005, 08:38

Rapporter innlegg-knapp er egentlig mest slitsomt. Særlig fordi alle forum har en tendens til å sette den like ved "siter innlegg"-knappen, eller enda verre, "svar på innlegg"-knappen. Jeg trykker alltid feil 
da da da og hepp.
Kristin
22 år, Trondheim
08.12.2005, 10:45

En idé: Hva om det var linker til første uleste innlegg i hver tråd fra forumoversikten? Det er veldig fint med siste innlegg-linken, men ofte har det kommet mange nye innlegg siden sist (særlig de dagene man ikke er tilstede i høyaktivitetstimene fordi man sover eller noe slikt tull), og man (vel, i hvert fall jeg) vil typisk helst lese disse i riktig rekkefølge. Og om man dessuten brukte den røde «NY!»-teksten som slik «første uleste»-link ville det ikke tatt ekstra plass på siden heller.
Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)
Øystein Skartsæterhagen
22 år, Trondheim
08.12.2005, 17:14

Tusenkronersspørsmålet: Hvordan skal Olaf vite hvilke innlegg du har lest?
Jeg gidder ikke å "krysse av" for de innleggene jeg leser...
I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis
Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.
- Sigvald!
http://wilfu.blogspot.com
Wilfu
20 år, Bamble
08.12.2005, 17:21

Wilfu skreiv:
Tusenkronersspørsmålet: Hvordan skal Olaf vite hvilke innlegg du har lest? ;) Jeg gidder ikke å "krysse av" for de innleggene jeg leser...
Det er jo ikke noe Olaf trenger å vite... Det går på data, cookies og sånn... Er en vanlig funksjon på mange forum.
Pocket
25 år
08.12.2005, 17:22

Øystein Skartsæterhagen skreiv:
En idé: Hva om det var linker til første uleste innlegg i hver tråd fra forumoversikten? Det er veldig fint med siste innlegg-linken, men ofte har det kommet mange nye innlegg siden sist (særlig de dagene man ikke er tilstede i høyaktivitetstimene fordi man sover eller noe slikt tull), og man (vel, i hvert fall jeg) vil typisk helst lese disse i riktig rekkefølge. Og om man dessuten brukte den røde «NY!»-teksten som slik «første uleste»-link ville det ikke tatt ekstra plass på siden heller.
Det er foreslått veldig mange gonger, og ideen er ganske god, men ikkje særleg gjennomførbar. Då må eg byrja å loggføre kva som er det siste innlegget i kvar einaste tråd som kvar einaste brukar har lest (i staden for å gjera som eg gjer no og berre loggføre kva brukarar som har lest tråden eller ikkje), og det ville bli veldig mykje lagra informasjon og veldig mykje som hadde krevd forandring. Ideen er ikkje dårleg, berre alt for komplisert til at eg orker å begi meg ut på noko slikt.
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
08.12.2005, 17:25

Wilfu skreiv:
Tusenkronersspørsmålet: Hvordan skal Olaf vite hvilke innlegg du har lest?
Sant nok, det er for alt jeg vet slett ikke sikkert at dette lar seg implementere uten for mye jobb. Men siden det er markering av tråder med nye innlegg i oversikten, tenkte jeg meg at det sikkert er lagret et tidspunkt for hver kombinasjon av bruker og tråd som sier når vedkommende sist så på tråden. Hvis det er slik det fungerer, burde det være greit å finne første uleste innlegg.
Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)
Øystein Skartsæterhagen
22 år, Trondheim
08.12.2005, 17:26

Øystein Skartsæterhagen skreiv:
Men siden det er markering av tråder med nye innlegg i oversikten, tenkte jeg meg at det sikkert er lagret et tidspunkt for hver kombinasjon av bruker og tråd som sier når vedkommende sist så på tråden. Hvis det er slik det fungerer, burde det være greit å finne første uleste innlegg.
Er nok ikkje det, diverre. Det eksisterer ei liste med namn (eller eigentleg brukarnummer) for kvar einaste tråd i forumet, og denne lista inneheld alle dei som har lest tråden sidan den sist blei forandra og difor _ikkje_ skal sjå den som NY!. Når du leser tråden blir du lagt til på den lista, og når det kjem eit nytt innlegg blir den lista tømt fullstendig (med unntak av personen som skriver innlegget).
Det går absolutt an å endre det slik du foreslår. Men eg lurer på om det er verdt bryet.
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
08.12.2005, 17:35

Det hadde vært om man, når man så på en profil til et medlem, kunne se om denne personen deltok i NM og hvilken plass han/hun lå på.
I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis
Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.
- Sigvald!
http://wilfu.blogspot.com
Wilfu
20 år, Bamble
08.12.2005, 18:13

Wilfu skreiv:
Det hadde vært om man, når man så på en profil til et medlem, kunne se om denne personen deltok i NM og hvilken plass han/hun lå på.
Hadde blitt veldig pinlig for meg, som bare har deltatt i én dag.
Steinøy
13 år, Gaular
08.12.2005, 18:40

Pocket skreiv:
Får vi personlige avatarer snart el?
Det har blitt diskutert flere ganger og tror ikke det blir aktuelt.
Steinøy
13 år, Gaular
11.12.2005, 16:38

Skulle gjerne leggja til personlege avatarar, eigentleg, men problemet er jo at eg ikkje akkurat har tilgong til default-avatarar å leggja ut, og dersom eg skal tillate folk å leggja inn sine eigne avatarar, må eg nesten sjekke alle avatarane for å kontrollere at folk ikkje leggjar ut ting dei ikkje har lov til å leggja ut på min server ...
Men eg kan godt sjå kva eg får til. Natta er enno ung. 
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
11.12.2005, 19:41

Ser du har skaffa deg bilde selv i hvert fall (scary..)
Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/
krice
24 år, Tromsø
11.12.2005, 20:36

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.