Andeby Online > Diskusjonsforum > Forumets utvikling
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47

Dette er diskusjonstråd nummer 1000 (som ikkje har blitt sletta). Vi når snart 15 000 innlegg, og det er ikkje lenge til forumet har eksistert i eitt og eit halvt år. Det er ingen tvil om at dette forumet har vokst til å bli langt større enn vi nokon gong hadde forventa - og det er det alle her inne som har æra for.
Med det i tankane vil eg gjerne stille alle eit spørsmål. Korleis ser du for deg at diskusjonsforumet kan utvikle seg vidare? Enkelte ting er det notert at mange ønsker seg (t.d eit internt kommunikasjonssystem), men har du nokre tankar om kva dette forumet manglar, kva som skiljar dette forumet frå eit supert diskusjonsforum? Frå bittesmå filleting til dei heilt svære blemmene. Korleis kan forumet bli betre?
Og eg vil gjerne starte ein diskusjon rundt ein heilt konkret ting: Burde forumet vera inndelt i kategoriar? Eg har alltid meint at det er unødvendig på Andeby Online, av to grunnar: forumet er så lite, og temaa vi diskuterer er veldig smale. Men no innser eg at ein av dei grunnane ikkje er så gyldig lenger. Forumet er framleis ganske lite, men det byrjar å bli kjempeaktivt. Tråder som ikkje har hatt aktivitet den siste veka, blir dytta ut på side to av forumoversikta. Så ... burde vi dele inn diskusjonen i kategoriar? Isåfall: kva kategoriar burde det vera? Kva kategoriar kunne vi ha for å unngå at alt vi diskuterer hadde gått på tvers av dei kategoriane? Kva gode argument finst det eigentleg for at vi skal ha kategoriar? Kva gode argument finst det for at vi //ikkje// skal ha det?
Ei driftsmelding til slutt: eg har no gjenoppretta ein funksjon som ikkje har vore i orden sidan sidene blei tatt ned for eit år sidan: alle småspioners yndlingsleike, nemlig utvida informasjon om kva dei som er pålogga held på med.
http://www.andebyonline.com/index.php?area=forum&kvenerpaa=1
Ikkje 100% komplett, men det som er der virker som det skal.
IKKJE GLØYM TEGNESERIENS DAG 3. MAI!
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Innlegget blei sist redigert 28.09.2005, 09:17 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
15.06.2005, 22:01

Veldig fin funksjon den der du kan se hvem som er på logget. Det med kategorier syns jeg høres fint ut, og jeg har tenkt ut noen titler dere kaskje vil bruke:
1. Andeby
2. Annet Disney
3. ......
Kaskje noe som Forumet på www.ponduz.com .
Noen tips...
Forresten: Går ikke klokka på Foumet litt fort...
Innlegget blei sist redigert 07.07.2005, 03:13 av Olaf Moriarty Solstrand
David H
13 år, Østre Toten
15.06.2005, 22:13

Hmmm... En fin ting hadde vært en funksjon som hadde gjort det mulig å legge inn et bilde i profilen! Under kategorier, kunne det vært oppdelt f.eks. slik:
1. DD & co
2. DP
3. Andre disneyutgivelser
4. Serieskapere
(5.Annet Disney-relatert)
Tegneserieforumet er og et velkjent, blant de fleste her(tror jeg?) og der hadde det nok gått ann ''stjele'' litt fra
Jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Severn
102 år, Nordkapp
15.06.2005, 22:35

Jeg er motstander av kategorier på forumer som dette, da det bare inneholder et tema. Hadde det handlet både om båt og bil og kinesisk hiphop kunne man kanskje snakke kategorier, eller om det hadde hatt et off topic-forum (noe jeg ikke synes det bør ha). Men så lenge vi snakker Disney-serier og ikke annet trengs da virkelig ikke sånt?
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Vegar
18 år, Trondheim
15.06.2005, 22:43

Enig i det der. Kategorier kan ha noe for seg på andre forum, men egentlig ikke her. Noe som irriterer meg enkelte steder der det er flere kategorier, er at jeg må inn på flere forskjellige underforsider for å se nye innlegg. Det slipper man hvis det bare er en diskusjonsforside som her.
Skal det opprettes kategorier, må disse i hvert fall planlegges nøye. For når det diskuteres Donald/Disney, er det veldig lett for at kategoriene kan gli over i hverandre.
Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0
SvK
25 år, Bergen
15.06.2005, 23:46

(( Men så lenge vi snakker om Disney og ikke annet ))
Vegar er en klok ung man. Er helt enig. Synes ikke dette forumet burde deles opp.
Det er mangfoldet i diskusjonene rundt den samme intressen som vi alle har, nemlig Disney-serier som gjør forumet så spennende.
Håper ikke forumet blir delt opp. Hvorfor endre på noe som fungerer så bra !!
Vokste opp med Donald i femtiårene !
Helen
Oslo
16.06.2005, 00:04

Her skal du få en skikkelig filleting: Når jeg trykker på "marker alle forumene som lest", så hadde det vært fint om jeg da automatisk ble redirected tilbake til forumoversikten etter at jeg trykket. (i'm so lazy:)
En annen ting er søkefunksjon. Jeg søkte på ordet pocket og fikk opp veldig mye og altfor mye. Om man kunne få muligheten til å begrense søket til å bare gjelde overskrifter på tråder. For eksempel at jeg søker på ordet pocket og jeg får bare opp tråder hvor ordet pocket er nevnt i overskriften. Sånn som det er nå får jeg opp masse forslag hvor ordet pocket bare er nevnt i en setning i tråden et sted.
Når det gjelder kategorier, så hadde det vært stilig med en for andeby og en for alt annet av tegneserier/samling etc. Uten å nevne navn så vet jeg om et tegneserieforum til i norge, og det er ikke akkurat mye aktivitet der (for å si det mildt). Men om du vil holde det helt andeby her så skjønner jeg det. Heter jo tross alt andeby online:) (Men det virker som fler her har interresse for annet enn donald også?)
Ellers er kult nok som det er as, bra saker.
Pocket
25 år
16.06.2005, 00:09

Hmm... Hvorfor kan ikke forumet ha en OT-del? Vet at det helst skal være Disney-relatert, men nå begynner antall aktive medlemmer å bli et så høyt tall, at jeg tror det hadde vært greit med en del av forumet der man kunne tatt opp ikke-Disney-saker uten at tråden blei sletta med en gang. Det er nemlig ikke alle som er aktive på andre forum...
Men andre kategorier... Er jeg litt mer skeptisk til. Overlater saken til andre enn meg...
I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis
Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.
- Sigvald!
http://wilfu.blogspot.com
Wilfu
20 år, Bamble
16.06.2005, 01:14

Pocket skreiv:
Her skal du få en skikkelig filleting: Når jeg trykker på "marker alle forumene som lest", så hadde det vært fint om jeg da automatisk ble redirected tilbake til forumoversikten etter at jeg trykket. (i'm so lazy:)
Latskap lønner seg så lenge ein gidder å seie frå om det. Fiksa.
En annen ting er søkefunksjon. Jeg søkte på ordet pocket og fikk opp veldig mye og altfor mye. Om man kunne få muligheten til å begrense søket til å bare gjelde overskrifter på tråder. For eksempel at jeg søker på ordet pocket og jeg får bare opp tråder hvor ordet pocket er nevnt i overskriften. Sånn som det er nå får jeg opp masse forslag hvor ordet pocket bare er nevnt i en setning i tråden et sted.
Har lagt til moglegheit for å søke berre etter ord i tittel. Fornøgd? :-)
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
16.06.2005, 01:20

Forumet bør ikke ha kategorier synes jeg.
Det er for snevert grunnlag.
Ellers har jeg i grunnen lite å tilføye.
Det er forferdende å reflektere over hvordan et enkelt, ubetenksomt ord kan føre til katastrofe somme tider.
~P.G.W~
Lillegull
27 år, Grimstad
16.06.2005, 17:43

Tja... Istedenfor kategorier kunne kanskje lista over tråder vært lengre på første side, så tråder så er under en uke gamle slipper å havne på side 2.
Ellers så kunne man jo gjøre slik at alle tråder med et eller flere innlegg i siste uke alltid ligger på side 1. Riktig nok blir kanskje side 1 enorm, men det er jo man da må leve med...
Ikke spis mine indre organer. Jeg trenger dem selv!
Asterix
18 år, Sande i Vestfold
16.06.2005, 19:08

Asterix skreiv:
Tja... Istedenfor kategorier kunne kanskje lista over tråder vært lengre på første side
Sånn som dette?
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
16.06.2005, 19:41

Olaf Solstrand skreiv:
Asterix skreiv:
Tja... Istedenfor kategorier kunne kanskje lista over tråder vært lengre på første side
Sånn som dette?
For eksempel ja... Noe sånt jeg tenkte på...
Ikke spis mine indre organer. Jeg trenger dem selv!
Asterix
18 år, Sande i Vestfold
16.06.2005, 19:58

Jeg er egentlig lidt enig med de fleste her, der helst ikke vil have mere end én kategori. Min hovedgrund er, at jo flere kategorier der er, jo flere steder skal man kigge efter nye indlæg. Hvis kategorier indføres, synes jeg, det højst skal være nogle ganske få stykker.
Men hvad kan så afhjælpe problemet med, at tråder med relativt nye indlæg alligevel kommer om på side 2? Tja, jeg selv kunne vældig godt tænke mig, hvis der også kom en RSS-feed for forumet, ligesom der nu er for nyhederne/omtalerne. Det er en funktion, jeg er vældig glad for på andre fora. På den måde kan jeg læse nye indlæg fra mit mailprogram og selv slette de indlæg, jeg har læst (eller bare lade dem være markeret som læst).
Alternativt (eller i tillæg) kunne man måske overveje en funktion, der gør, at hver enkelt bruger kan indstille i sin profil, om vedkommende i oversigten vil have vist tråde, hvor alle indlæg er læst. Eller det kunne være en afkrydsningsboks på selve trådoversigten.
Thomas Pryds Lauritsen
pryds
28 år, Danmark
16.06.2005, 21:18

David Hveem skreiv:
Forresten: Går ikke klokka på Foumet litt fort...
Einig. Burde fikse litt på klokka, ja.
Steinøy
13 år, Gaular
18.06.2005, 20:44

Bare tenkte litt(Skjer ikke så ofte, men
): Hvis du har oppe flere vinduer eller faner i Firefox(annbefalt) på flere temaer her i AOL, hvilken vises da på lista over hvem som er pålogget hvis du har oppe feks. Hovedside, nyheter og forumsida?
David H
13 år, Østre Toten
19.06.2005, 18:26

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.