Andeby Online > Diskusjonsforum > Carl Barks Library på ebay
Gå tilbake til forumoversikta ...

Olaf Solstrand skreiv:
Solgte han huset på Ebay???
Nei, hva har det med saken å gjøre? Mitt poeng var utelukkende å påvise selgers rett til å avise bud denne finner for lave.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
06.08.2005, 02:54

Innlegget mitt var meint som ein fleip, fordi Lars Olav skreiv at på Ebay er det veldig sjelden at folk ender opp med svært låge prisar fordi det er så mange som kjøper og selger der, og du svarte "Feil!" 
Sjølvsagt har seljar full rett til å avvise låge bod.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Innlegget blei sist redigert 06.08.2005, 02:59 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
06.08.2005, 02:58

Sigvald skreiv:
Lars Olav skreiv:
Selvfølgelig er det forbundet en viss risiko med det også da varen faktisk kan gå for mye mindre en det du skal ha men på Ebay er dette veldig sjeldent da veldig mange kjøper og selger.
Feil!
Naboen solgte nylig huset. Han nektet imidlertid å godta høyeste bud. Det hele endte med at huset gikk for 100.000,- mer enn høyeste bud.
Således er det (med mindre man er helt desparat) bare tull å selge dersom kjøperne ikke er villige til å betale en akseptabel pris for varen man skal selge.
Nå er du vel litt ivrig etter å finne feil her vel?
Olaf var nemmelig inne på noe meget sentralt i sitt fleipete innlegg tidligere. Han spurte nemmelig om huset ble solgt på Ebay. Han kunne selvfølgelig ha spurt om huset ble solgt på auksjon i det hele tatt.
Jeg prøvde heroisk å forklare deg hva auksjon (og ebay) var men du nekter desverre å ta inn noen form for lærdom på dette feltet.
Det hus-salget du beskriver foregikk ikke på auksjon, så da har selvfølgelig selger full rett til å avslå bud. Hadde dette salget derimot vært på en auksjon (f.eks. ebay) der minsteprisen var 1 krone og høyeste bud endte på 10 kroner så ville selger vært forpliktet til å selge huset sitt til høyeste bud. Det er kansje grunnen til at så få selger huset sitt på auksjon. 
Så Sigvald, før du utpeker neste feil hadde jeg satt pris på om du kunne sjekket litt nøyere før du konkluderte. Jeg vet du liker å finne feil hos folk men ikke bli så ivrig at du påpeker masse ting som ikke er det.
Lars Olav
32 år, Grimstad
06.08.2005, 09:17

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.