Andeby Online > Diskusjonsforum > Arild Midthun sin første historie, synspunkter
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Til å være en nyprodusert serie trykt i Donald Duck & Co i 2005 synes jeg «TV-trøbbel» var veldig bra. Midthuns Donald gir på sitt beste assosiasjoner til Vicars nydelige serier fra 80-tallet og tidlig 90-tall -- se for eksempel de tre første rutene og første rute på side fire. Ole, Dole og Doffen var heller ikke så ille, men jeg synes de fikk litt rare øyne (for eksempel nevøen lengst til høyre i første rute, den lengst til venstre i andre rute og de to i andre rute på side to). En annen ting jeg reagerte på var TV-apparatet, som så veldig udonaldsk ut.
Manusmessig synes jeg historien skjemmes av den svake slutten. Bare det at siste halvside er blottet for synlig handling og kun inneholder forklaringer i snakkebobler er ikke særlig bra. Og hvordan ble det plutselig slik at politiet ser det som sin oppgave å glisende oppfylle innbruddstyvenes ønsker istedenfor å arrestere dem?
Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)
Øystein Skartsæterhagen
22 år, Trondheim
11.06.2005, 00:08

Vel, først må jeg si at Arild Midthun har en fantastisk strek. Den er påvirket av Italiensk-fransk men det gjør det bare bedre! Historien i seg selv var knallbra, og jeg gleder meg til neste gang. Kanskje han lager manus selv og?
Jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Severn
102 år, Nordkapp
11.06.2005, 09:01

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.