Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Carl Barks Samlede Værker

Andeby Online > Diskusjonsforum > Carl Barks Samlede Værker

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43

Olaf Solstrand skreiv:

Tja ... Eg er ein av dei som har fått denne e-posten utan å bestille, og eg veit ikkje kor mange av oss det er, men eg trur faktisk at dette verket er så populært at dei lett kan ha solgt 2/3 av serien allereie.

Det virket som om det var interessen det var snakk om og ikke reele salg. Men det er nok veldig mange av de som har vist interesse som faktisk kjøper.

Lars Olav
32 år, Grimstad

08.06.2005, 23:21

Tegneserier.no har skrive ein artikkel om verket:

http://www.tegneserier.no/Default.asp?nyhetid=243

Pokker, så lyst eg har til å bestille ...

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

09.06.2005, 11:03

Takk for bra svar Mikromidas!

" Håndteksting er og blir noe annet og mitt er signert,"

*sikle* :)

danielvh
20 år, Volda

09.06.2005, 17:37

MikroMidas skreiv:

Har jeg vært i tvil før så er jeg ikke det nå, dette er ett bokverk som vil glede mange, men det kommer ikke innenfor mine dører.

Skev jeg for litt over en uke siden. Ikke stol på mine utsagn da jeg har falt, vinglet og snudd i denne saken :-)

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

10.06.2005, 08:21

Har funnet ut at man kan tegne abo. på den danske utgaven av CBSV, gjennom tegneseriebutikken Faraos Cigarer. De sender også i posten. Denne butikken er i toppsjiktet innen tegneseriebutikker i Norden.

Nærmere informasjon:
http://www.faraos.dk/design/index.php?shop=2

(Trykk på bildet av CBSV øverst til høyre).

Rikerud
29 år, Bærum

16.06.2005, 21:33

Nå har jeg bestilt CBSV (over internett). Jeg har egentlig ikke penger til det, men skal ønske meg penger til bursdag og jul så jeg har noe å betale med. Moren min var faktisk det største problemet som hindret meg ifra å bestille verket, men henne har jeg nettopp overtalt. :-) Skal prøve enda hardere å få meg jobb nå. GLEDER MEG TIL AUGUST. :-)

Er det noen som vet hvilke historier den første kassetten skal inneholde? ( spesielt de litt lengre historiene)
Begynte å lure på en ting nå. For dere som har fått konvulutten med CBSV informasjon: i den lille kvadratiske heftet (?) med eksempel på kolorering står det: "Nå samles Carl Barks komplette Disney-produksjon for første gang kronologisk i ett og samme verk - Carl Barks Samlede Verk." Er dette sant ? er Carl Barks produksjon aldri blitt samlet kronologisk i samme verk?

Hørte du det Tommy, du er ikke normal

Innlegget blei sist redigert 18.06.2005, 19:49 av Christiffer

Christiffer

18.06.2005, 18:57

Jo, det er blevet samlet før, men ikke kronologisk, som dette. Det er blevet udgivet kronologisk i den sammenhæng, at det er i hver sin serie, så ikke samlet kronologisk (håber du forstår). Det første sæt, dækker årene 1942/1943 - 1953 - 1960. De længere historier er disse: 1942/1943: Pirate Gold - The Mummys Ring - Too Many Pets. 1953: Back to Klondike - Chisel Mcsue and the Horse Radish Treasure. 1960: The Paul Bunyan Machine - Island in the Sky - Pipeline to Danger - All at Sea.
Alle historierne kan findes her http://coa.inducks.org/

The wise Little Hen:)

Mathias bøgh
18 år, Danmark

18.06.2005, 20:33

Er det andre her som ikke har fått tilsendt reklamen for CBL men som likevel var registrert interesert?

Jeg har ikke fått noe enda.

Hadde egentlig ikke tenkt og kjøpe verket men er såpass interesert at jeg vil lese informasjonen som fulgte med (spesielt angående betalingsbetingelser) for å se om det er mulig å gjennomføre.

Lars Olav
32 år, Grimstad

20.06.2005, 15:39

Lars Olav skreiv:

Er det andre her som ikke har fått tilsendt reklamen for CBL men som likevel var registrert interesert?

Jeg har ikke fått noe enda.

Hadde egentlig ikke tenkt og kjøpe verket men er såpass interesert at jeg vil lese informasjonen som fulgte med (spesielt angående betalingsbetingelser) for å se om det er mulig å gjennomføre.

Gjelder meg også - men fikk bestilt via nettet, så det var strengt tatt ikke nødvendig å få reklamen, selv om jeg gjerne skulle ha lest gjennom den.

Rikerud
29 år, Bærum

20.06.2005, 22:35

Delar av reklamen kan lesast på internett:
http://www.carlbarks.no/presse/pic/Brosjyre_liggende_N.pdf

«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.

Sølve
18 år, Ullensvang

20.06.2005, 22:57

Sølve skreiv:

Delar av reklamen kan lesast på internett:
http://www.carlbarks.no/presse/pic/Brosjyre_liggende_N.pdf

Ja, jeg har sett denne men jeg mistenker det for å være mer info en akkurat denne da Sigvald tidligere har referert til betalingsbetingelser jeg ikke kunne finne her.

Lars Olav
32 år, Grimstad

21.06.2005, 00:56

Olaf Solstrand skreiv:

Pokker, så lyst eg har til å bestille ...

Sammer her. Men, akk, det er ikkje enkelt å vere ein fattig student! Det er studentrabatt på mykje rart, men når skal det kome på teikneseriar? :-)

Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!

Kristian Rødvand
22 år, Rana

21.06.2005, 01:37

Ja, jeg har sett denne men jeg mistenker det for å være mer info en akkurat denne da Sigvald tidligere har referert til betalingsbetingelser jeg ikke kunne finne her.

Er det disse:

'Hvis abonnementet afsluttes, før værket er komplet, forbeholder forlaget sig retten til at overlade reserverede eksemplarer til kunder på venteliste. Det begrænsede oplag vil dog ikke blive øget af den grund, og sådanne overdragelser sker uden løfte om at få en komplet samling.'
'Du kan når som helst vælge at afslutte dit abonnement ved at give besked.'
'Ifølge købeloven har du ret til at sige din indgående købsaftale op inden for 14 dage efter, at du har modtaget varen. Du kan da returnere ulæste/ubeskadigede produkter uden at opgive grund, men du skal selv dække returneringsudgifterne. Information om din fortrydelsesret bliver sendt til dig sammen med hver kassette.'

Hvis det ikke er disse citater du går efter, kan du prøve at ringe til Egmont, og spørge om du kan få en tilsendt. Det tror jeg godt kan lade sig gøre.

The wise Little Hen:)

Mathias bøgh
18 år, Danmark

21.06.2005, 07:52

Mathias bøgh skreiv:

Er det disse:

'Hvis abonnementet afsluttes, før værket er komplet, forbeholder forlaget sig retten til at overlade reserverede eksemplarer til kunder på venteliste. Det begrænsede oplag vil dog ikke blive øget af den grund, og sådanne overdragelser sker uden løfte om at få en komplet samling.'
'Du kan når som helst vælge at afslutte dit abonnement ved at give besked.'
'Ifølge købeloven har du ret til at sige din indgående købsaftale op inden for 14 dage efter, at du har modtaget varen. Du kan da returnere ulæste/ubeskadigede produkter uden at opgive grund, men du skal selv dække returneringsudgifterne. Information om din fortrydelsesret bliver sendt til dig sammen med hver kassette.'

Hvis det ikke er disse citater du går efter, kan du prøve at ringe til Egmont, og spørge om du kan få en tilsendt. Det tror jeg godt kan lade sig gøre.

Nei, det jeg lurte på var mer rundt det Sigvald skrev om. Hvordan må man betale for hærligheten. Er det sånn at når jeg får en regning har den 2 måneder betalingstid?

Lars Olav
32 år, Grimstad

21.06.2005, 11:00

Lars Olav skreiv:

Nei, det jeg lurte på var mer rundt det Sigvald skrev om. Hvordan må man betale for hærligheten. Er det sånn at når jeg får en regning har den 2 måneder betalingstid?

Ja. Frå Egmonts informasjons-e-post:

- Lang betalingsfrist - over 2 mnd, slik at du selv kan planlegge din betaling over flere lønnsutbetalinger

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

21.06.2005, 11:30

Olaf Solstrand skreiv:

Lars Olav skreiv:

Ja. Frå Egmonts informasjons-e-post:

- Lang betalingsfrist - over 2 mnd, slik at du selv kan planlegge din betaling over flere lønnsutbetalinger

Huff, at Egmont skulle finne på å lage dette here. :-)

Lars Olav
32 år, Grimstad

21.06.2005, 12:08

Huff, eg klarer ikkje å dy meg lenger. No har eg òg bestilt. Grøss, eg har verkeleg ikkje råd til dette, men det er jo eit må-ha-verk, så ...

Kan vel prise meg lykkeleg for at eg slipper å ta hensyn til WAF ... aberet er at no må eg faktisk skaffe meg ei bokhylle.

Og som så mange andre her kjem eg nok til å selja unna av alt eg har to av. Sjå etter stortær, kneskåler og hjernehalvdeler på Ebay. :-)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

24.06.2005, 10:11

Olaf Solstrand skreiv:

Og som så mange andre her kjem eg nok til å selja unna av alt eg har to av. Sjå etter stortær, kneskåler og hjernehalvdeler på Ebay. :-)

Hadde vært morsomt å skrive følgende annonse:

Hjernehalvdel til salgs. Aldri brukt. Fortsatt i originalemballasjen.

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

24.06.2005, 15:27

Flott Olaf at du endelig fikk bestilt du også, har vært litt spent på det om du ville klare å la vær. Jeg regner med at når vi får det i august blir det sikkert en del diskusjoner rundt verket etterhvert, og da ville nok du ha blitt temmelig frustrert og angret hvis du ikke hadde bestilt. Skulle det bli altfor ille kan jeg jo sende deg noen suppeposer en gang iblant.
Fikk du bestilt over tlf.? :-)

Vokste opp med Donald i femtiårene !

Helen
Oslo

24.06.2005, 15:40

Jeg sendte klagemail til Egmont og fikk svar fra selveste Johan Ekman. Så nå er jeg en av de heldige som skal få lov å kjøpe denne samlingen.
Etter å ha lest diverse Barks historier i dag er jeg overbevist om at dette er et MÅ ha verk, og at jeg nok ville angre bittert på å ikke investere i et eget eksemplar. Det at prisen er lagt såpass høyt bidrar forhåpentlivis til at kvaliteten på verket blir utrolig bra og gjennomført, og at man også manifisterer at man er en som virkelig vet å sette pris på kvalitetshistorier.Gleder meg, gleder meg, gleder meg.. Håper sommeren forsvinner fortest mulig så jeg kan motta første boks/bind/bøker.. De skal få æresplass ved siden av 1. utgavene av Donald Pocketene i hylla. Hurra:D

Pocket
25 år

24.06.2005, 16:08

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.