Andeby Online > Diskusjonsforum > Carl Barks Samlede Værker
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47

MikroMidas skreiv:
Sigvald skreiv:
Folkeskikk handler, etter mitt skjønn, også om å ha en smule omtanke og respekt for andres interesser.
Slik du viser her eller her eller her .
Gidder ikke finne flere eksempler, men det er MANGE av dem her på dette forumet, bare prøv å bruke google'ismen og du vil få dusinvis av nedlatende oppgulp fra din side om stripemenner, harry serier, eller vulgær nymotens dusinvare... Jeg har sagt det før, men jeg må bare gjenta meg selv, Du er ikke berettiget til å bruke ordet respekt.
Det er stor forskjell på å kritisere andres "korrekte" smak og det å motarbeide planlagte utgivelser. Jeg er f.eks. selv fullstendig uinteressert i den nye bokserien med "Sprint", men jeg avstår like fullt fra å beklage at den i det hele tatt blir utgitt.
Chrisron skreiv:
- Indeks og hvem er hvem: Det jeg personlig finner minst interessant. Er det noe jeg lurer på kan jeg lett slå opp på nettet. Den lille oversikten i hver bok i hovedserien som forteller hva som var første amerikanske utgivelse og som ramser opp alle norske utgivelser holder i massevis for meg. Jeg er klar over at disse ekstra indeksene vil se mye flottere ut og ha enda mere info, men jeg ser fortsatt ikke poenget.
Det hadde du sikkert gjort dersom du hadde sett verker som:
Carl Barks Werkverzeichnis der Comics
Jeg har sett disse verkene hos AC og har siden drømt om å få tilsvarende på norsk. Derfor mitt sterke engasjement til fordel for nettopp denne delen av ekstramaterialet.
Jeg skal imidlertid være forsiktig med å kritisere deg mer. Dine motforestillinger på dette området minner litt for mye om mine egne motforestillinger mot andres hyllest av for meg ukjente/uvesentlige tegneserier. Forskjellen er imidlertid at jeg aldri har tatt til orde for at serier jeg selv ikke bryr meg om ikke burde utgis. Eventuelle negative tilbakemeldinger til Egmont kan i dette tilfellet imidlertid ha slik konsekvens, selv om faren for det reduseres betydelig dersom interesserte ikke-abonnenter får kjøpe ekstramaterialet.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 26.02.2008, 18:25 av Sigvald
Sigvald
42 år, Stavanger
26.02.2008, 18:03

Sigvald skreiv:
Jeg skal imidlertid være forsiktig med å kritisere deg mer. Dine motforestillinger på dette området minner litt for mye om mine egne motforestillinger mot andres hyllest av for meg ukjente/uvesentlige tegneserier. Forskjellen er imidlertid at jeg aldri har tatt til orde for at serier jeg selv ikke bryr meg om ikke burde utgis. Eventuelle negative tilbakemeldinger til Egmont kan i dette tilfellet imidlertid ha slik konsekvens, selv om faren for det reduseres betydelig dersom interesserte ikke-abonnenter får kjøpe ekstramaterialet.
Heh, noen flere forskjeller enn det er det vel. Men jeg velger nå å ikke diskutere saken videre fordi jeg vet at du aldri vil kunne forstå forskjellen. Mange av de tingene som har blitt diskutert i det siste har vel blitt diskutert med deg i andre settinger kontinuerlig siden jeg registrerte meg hvertfall. Og det var i 2005 så jeg skjønner ikke at jeg fortsatt gidder å diskutere med deg lenger i det hele tatt. De aller fleste har gitt opp for år og dag siden. Nå gidder ikke jeg mer heller.
Uansett ser det ut som om hverken jeg eller MikroMidas blir ringt opp, så du har muligens brukt enormt mye energi til ingen nytte.
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
26.02.2008, 19:27

Bare for å komme ut av skapet, jeg kommer nok til å kjøpe alt det som det ""grådige"" forlaget måtte prakke på oss av indekser og covere som ikke har noe med Barks å gjøre som bærer dette verkets navn. Jeg kommer faktisk til å melde min interesse for dobbelt sett av disse ekstrakassettene da jeg vet de kan omsettes for det mangedobbelte på nettet. Sitter nok minst en fan på andre siden av atlanteren i for eksempel Lousville Kentucky og har lyst på dette som ingen har samlet mellom ett par permer før.
Benadikt skreiv:
Såvidt jeg forstår bliver inholdet nogenlunde dette:
Har du kilder på dette. Det er ikke av interesse hvem det er, men jeg bare lurer på om det er noen innenfor 
* Ikke-Disney-tegneserierne med Bruno Bjørn & Benny Æsel, Happy Hound, Droopy, Porky Pig og Andy Panda.
Hvem vil vel ikke ha disse, og ikke bare på denne siden av atlanteren, eller alpene for den del.
* Disney-oliemalerierne og -pastellerne, hvoraf nogle tidligere er udgivet i henholdsvis The Fine Art of Walt Disney's Donald Duck og Barks Treasury (måske 2 bind?)
Er det overlapp mellom de to første bøkene ???
* Ikke-Disney-malerierne, hvoraf nogle tidligere er udgivet i Animal Quackers.
Skiller du her på ikke Disney maleriene med ""andre" ender og "vanlige" (landskaps) malerier
* Skitser til de 36 publicerede tegnefilm samt et antal upublicerede tegnefilm (måske med de 36 film på DVD indlagt?)
Tar forlaget med skisser så må de også gi med filmene på DVD eller aller helst Bluray. Noe annet ville vært harry.
Men her er vi på vei inn i en skummel felle vil jeg si, nemlig upublicerede tegnefilm. Ta for eksempel denne. Hvor mange slike finnes, er det noen som har oversikt over dette. Vil en slik oversikt noengang bli komplett. Jeg nekter ikke for at slikt er av interesse, men det er upublisert materiale og det hører ikke hjemme i ett verk som samler alt som er publisert av Carl Barks.
* Enkelttegninger og kortere tegneserier, bl.a. i Calgary Eye-Opener (måske 2 bind?)
Nei sier jeg.
* Forsiderne.
Er ikke Barks sine forsider i CBSV allerede. Skal vi få med alle forsider inspirert av Barks så blir det vel like mange tolkninger og utfall av det begrepet som abonementer på serien. En hver forside med en eller flere av de figurene Barks laget vil vel måtte sies å være inspiret av Barks ?
* Indeks over Barks-udgivelser i Norge/Danmark/Sverige og USA.
Her sier jeg fortsatt konsekvent nei. Ett slikt indeks vil tre måneder etter utgivelsen være utdatert.
Sådan som jeg ser det, er det kun bogen med forsider, der kan kaldes fyldstof.
Ikke enig, men smaken er som baken, hårete 
Drikaton skreiv:
Men det går jo an å sende inn sin mening på carlbarks@egmont.no.
Har gjort, så får vi håpe at det er noen hjemme 
Er det noen som har kvalifiserte gjetninger om rettigheter til malerier og for eksempel utkast til refuserte tegneserier som er spredd i mange private hjem over hele verden. Hvor mye arbeid er det for forlaget og hente inn tillatelser, og ikek minst materiellet, er dette noen forlaget vil prioritere ? Hvor mye må vi betale for dette tidkrevende arbeidet.
Men prisen da folkens, jeg har tenkt mere og tipper over 2000,- for hver boks. Kanskje også forlaget kan lage ett litt mere WAF vennlig utsende på disse tre boksene ?
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
46 år, Trondheim
26.02.2008, 20:27

Sigvald skreiv:
DDF(r)s Færøyske medlem og pådriver for de nye boksene, Benadikt, skriver i
DDF(r)-forumet at han kjenner til ikke-abonnenter som er interessert i de tre ekstra boksene, og at Egmont er gjort oppmerksomme på dette. Han mener vi bør sette vår lit til at disse regnes med når interessen skal vurderes. I så fall trenger det ikke være så farlig at enkelte andre er så skeptiske. La oss derfor enes om å oppfordre alle her som ikke abonnerer, men som er interesserte i dette ekstra materialet, til å melde fra til Egmont om sin interesse ;-)
Hvis det er tanken at dette skal være en "del av / fortsettelse på" CBSV så ser jeg følgende problem:
CBSV utkommer i Norge i 2500 nummererte ex. Jeg har en kontrakt med Egmont på nummer xxxx - hvis ikke jeg vil ha de nye bøkene, kan de da ikke bare selge dem til noen andre?
Ergo må dette være frittstående bøker uten videreføring av nummereringen... Ellers blir jo mine bøker en ikke komplett del av noe...
Huff jeg føler meg litt lurt...
Den som har flest dingser når man dør har vunnet!
GPLongford
43 år, Meløy
26.02.2008, 22:11

MikroMidas skreiv:
Benadikt skreiv:
Såvidt jeg forstår bliver inholdet nogenlunde dette:
Har du kilder på dette. Det er ikke av interesse hvem det er, men jeg bare lurer på om det er noen innenfor
Dengang jeg havde kontakt med Egmont nævnte de kun ikke-Disney-tegneserierne, malerierne og indekset. Min liste er mest konstrueret ud fra de oplysninger som forummedlemmer på Andeby online, Seriejournalen og DDF(R) har givet om analyseinstituttets spørgsmål.
MikroMidas skreiv:
* Ikke-Disney-tegneserierne med Bruno Bjørn & Benny Æsel, Happy Hound, Droopy, Porky Pig og Andy Panda.
Hvem vil vel ikke ha disse, og ikke bare på denne siden av atlanteren, eller alpene for den del.
Ja, disse har absolut højest prioritet hos mig. Men det andet materiale (bortset fra forsiderne, måske) ser også meget interessant ud.
MikroMidas skreiv:
* Disney-oliemalerierne og -pastellerne, hvoraf nogle tidligere er udgivet i henholdsvis The Fine Art of Walt Disney's Donald Duck og Barks Treasury (måske 2 bind?)
Er det overlapp mellom de to første bøkene ???
Nej, der er ikke overlap. The Fine Art... indeholder de første 122 af Barks' 150 oliemalerier, mens Barks Treasury indeholder 40 af Barks ca. 80 pasteller.
MikroMidas skreiv:
* Ikke-Disney-malerierne, hvoraf nogle tidligere er udgivet i Animal Quackers.
Skiller du her på ikke Disney maleriene med ""andre" ender og "vanlige" (landskaps) malerier
Ja, bl.a, der er også portrætter og andet.
MikroMidas skreiv:
* Skitser til de 36 publicerede tegnefilm samt et antal upublicerede tegnefilm (måske med de 36 film på DVD indlagt?)
Tar forlaget med skisser så må de også gi med filmene på DVD eller aller helst Bluray. Noe annet ville vært harry.
Ja, jeg er faktisk mere interesseret i tegnefilmene samlet end i skitserne. Barks' publicerede tegnefilm kan som nu kun købes spredt over 5 DVD'er.
(Jeg har min hjemmelavede samling Barks-tegnefilm på 2 DVD'er sammen med Barks-dokumentarfilmene, men det ville se meget flottere ud med en professionel udgave).
MikroMidas skreiv:
Jeg nekter ikke for at slikt er av interesse, men det er upublisert materiale og det hører ikke hjemme i ett verk som samler alt som er publisert av Carl Barks.
Det har jeg aldrig hørt om, at CBSV kun må indeholde tidligere publiceret materiale.
MikroMidas skreiv:
* Enkelttegninger og kortere tegneserier, bl.a. i Calgary Eye-Opener (måske 2 bind?)
Nei sier jeg.
På trods af dine slående argumenter, så mener jeg stadig JO.
MikroMidas skreiv:
* Indeks over Barks-udgivelser i Norge/Danmark/Sverige og USA.
Her sier jeg fortsatt konsekvent nei. Ett slikt indeks vil tre måneder etter utgivelsen være utdatert.
Selv om et trykt indeks ikke kan opdateres, så betyder det på ingen måde, at det er forældet efter nogle uger. Jeg bruger meget indeks-delen af Carl Barks and the Art of the Comic Books fra 1981, og selv om jeg ikke er ret god til tysk, så bruger jeg også Carl Barks - Werkverzeichnis der Comics fra 1995. Et indeks der kombinerer disse to indeksers kvaliteter med en dansk og/eller norsk oversigt er meget kærkommet.
MikroMidas skreiv:
Hvor mye arbeid er det for forlaget og hente inn tillatelser, og ikke minst materiellet, er dette noen forlaget vil prioritere?
Da jeg havde kontakt med Egmont i april 2006 var de allerede i gang med at indsamle materiale. Så jeg tvivler ikke på, at de nu ved hvad de kan få med af Barks' arbejde. Er denne udtalelse ikke blot et resultat af din modvilje mod ekstrabindene?
MikroMidas skreiv:
Hvor mye må vi betale for dette tidkrevende arbeidet...
Men prisen da folkens, jeg har tenkt mere og tipper over 2000,- for hver boks.
Jeg betaler gladelig 2500 for hver kassette, og vil ikke give op, selv om prisen bliver endnu højere! Men jeg regner med, at prisen ikke bliver meget over prisen på de 10 første kassetter.
for øvrig mener jeg at Kart... Carl Barks' ikke-Disney-serier bør utgis på norsk i en samlet utgave.
Benadikt
50 år, Færøyene
28.02.2008, 19:39

Benadikt skreiv:
Da jeg havde kontakt med Egmont i april 2006 var de allerede i gang med at indsamle materiale. Så jeg tvivler ikke på, at de nu ved hvad de kan få med af Barks' arbejde. Er denne udtalelse ikke blot et resultat af din modvilje mod ekstrabindene?
Jeg har ingen motvilje mot ekstrabindene, liker jeg dem ikke, så kjøper jeg dem ikke. Så enkelt er det. Blir det ett innhold som for meg fremstår som meningsløst og mere Carl&Co enn CBSV så dropper jeg bare å kjøpe utgivelsen.
Det er Noen™ her på forumet som har polarisert denne debatten noe så j#lig slik at hvis du er i det minste kritisk til noe så er du totalt imot. Men akkurat dette er dessverre ikke noe nytt.
Jeg må da som eventuell fremtidig kjøper være berettiget til å ha min mening om denne utgivelsen og hva som bør være med i den ??
Men det som imponerer meg i det du skriver og som burde telle meget positivt for å kjøpe denne utgivelsen er at dette er noe forlaget har jobbet med siden 2006. Akkurat det er nytt for meg og det lover egentlig veldig bra. Siden CBSV er i mål til høsten og disse utgivelsene ikke har vært nevnt før nå så trodde jeg dette var ett desperat i sisteliten stunt fra forlaget på å skvise litt mere ut av sitronen. Det er det tydeligvis ikke, og ingenting er bedre en enn slik utgivelse med en plan bak, og det ville ikke forlaget fått til på tre måneder.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 01.03.2008, 19:20 av MikroMidas
MikroMidas
46 år, Trondheim
01.03.2008, 19:19

MikroMidas skreiv:
... fremstår ... mere Carl & Co. enn CBSV så dropper jeg bare ...
Der er vi ret enige, værket skal indholde Carl Barks' værker. Det tror jeg ikke bliver sværere med ekstramaterialet end de 10 kassetter, hvor nogle har diskuteret, om Junior Woodchucks og lignende skal med. (Efter min mening har Egmont valgt rigtigt at tage det med).
MikroMidas skreiv:
Det er Noen her på forumet som har polarisert denne debatten ...
Det har jeg lagt mærke til men tænkte ikke så meget over det dengang.
Det er klart at vi donaldister i fleste tilfælde har fælles mål og interesser. At vores interesser enkelte gange er lidt forskellige, bør ikke henlede til den polariserede debat som vi har set. Det kan jeg ikke se tjener noget formål.
MikroMidas skreiv:
... det som imponerer meg i det du skriver og som burde telle meget positivt for å kjøpe denne utgivelsen er at dette er noe forlaget har jobbet med siden 2006. Akkurat det er nytt for meg og det lover egentlig veldig bra...
Egmont har nok ikke villet reklamere med nyheden for ikke at skabe uro. Men de har heller ikke hemmeligholdt planerne. Jeg fik det at vide fra norske Egmont, og det danske medlem af redaktionsrådet diskuterede muligheden for "spin-offs" (som vist er "ny-nordisk" for ekstrabind) på Seriejournalen.
MikroMidas skreiv:
... ingenting er bedre en enn slik utgivelse med en plan bak...
Så jeg forventer, at de sidste 3 kassetter er mindst lige så gennemarbejdede og iteressante som de første 10. Meget af materialet er jo mindre tilgængelig end det i de første 10 kassetter.
for øvrig mener jeg at Kart... Carl Barks' ikke-Disney-serier bør utgis på norsk i en samlet utgave.
Benadikt
50 år, Færøyene
03.03.2008, 01:15

Da var boks IX av dette mesterverket hentet på posten og i hus 
MikroMidas
46 år, Trondheim
01.04.2008, 22:35

MikroMidas skreiv:
Da var boks IX av dette mesterverket hentet på posten og i hus :)
Enten er dette en dårlig aprilspøk eller så svikter posten ikke bare Stavanger, men også Nittedal?
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
42 år, Stavanger
01.04.2008, 23:27

Alt nå? Det var hyggelig å høre. Da får vel jeg min om en ukes tid. Holder fortsatt på med boks 7 så jeg har ingen hastverk uansett.
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
02.04.2008, 00:02

Sigvald skreiv:
.....dårlig aprilspøk.........
Forklar hvorfor dårlig, du gikk da fem på 
eller så svikter posten ikke bare Stavanger, men også Nittedal?
Posten svikter da alltid Stavanger, eller hvordan vet vi at det ikke bare er deg posten svikter. Ingen andre fra Stavanger som klager slik som du klarer. Tenkt på muligheten at det kun er deg Posten svikter noen gang Sigvald.
MikroMidas
46 år, Trondheim
02.04.2008, 00:13

Din luring. Jeg trodde på deg jeg hvertfall, selv om jeg egentlig ikke trodde boksen ville komme før om et par uker.
ばか! (Baka!)
Innlegget blei sist redigert 02.04.2008, 00:21 av Chrisron
Chrisron
31 år, Tønsberg
02.04.2008, 00:20

Sigvald skreiv:
MikroMidas skreiv:
Da var boks IX av dette mesterverket hentet på posten og i hus :)
Enten er dette en dårlig aprilspøk eller så svikter posten ikke bare Stavanger, men også Nittedal?
Mye bra lesestoff i Nittedal for tiden, ja!!
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
46 år, Nittedal
02.04.2008, 00:24

Chrisron skreiv:
Din luring. Jeg trodde på deg jeg hvertfall, selv om jeg egentlig ikke trodde boksen ville komme før om et par uker.
Uff dårlig samvittighet her nå. Det var ikke meningen å lure deg. Men boksen kommer i løpet av våren, det vil si om ett par uker 
Våre danske venner har en nettside som fungerer, (kanskje ikke posten er involvert i like stor grad i denne utgivelsen Danmark). Der står det mere om det vi alle venter på.
MikroMidas
46 år, Trondheim
02.04.2008, 08:31

Dårlig samvitighet trenger du ikke å ha. :)
Neste boks har en bok full av Hakkespett-historier. Det er vel et par av de som ikke har vært ute på norsk før? Jeg har mistet oversikten over hvilke som har blitt publisert i Donald de siste årene.
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
02.04.2008, 10:57

Noen som vet om brasilianske remakes av Barks' historier blir tatt med i CBSV?
Denne er f.eks. en remake av denne. I COAs statistikk synes disse historiene å være regnet med som en del av Barks produksjon.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 06.04.2008, 15:17 av Sigvald
Sigvald
42 år, Stavanger
06.04.2008, 15:15

Disse brasilianske Barks-historiene kunne jeg tenkt meg å fått trykket i det ordinære bladet. F.eks som ekstra sommerlesning istedet for de "vanlige" Barks-historiene. Det er vel snakk om såpass mange historier at et eget bilag med alle samlet er utelukket.
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
whitesand
39 år, Kristiansund
06.04.2008, 18:39

Jeg har skrevet dette innlegget til Egmont:
Hei, jeg ser på andebyonline.no at dere kanskje planlegger en utvidelse av Carl Barks Samlede Verker.
Med 3 bokser=9 bøker?
Den færøyiske kilden mener å vite at innholdet blir:
* Ikke-Disney-tegneseriene med Bruno Bear & Benny Burro, Happy Hound, Droopy, Porky Pig og Andy Panda.
* Disney-oljemaleriene og -pastellene.
* Ikke-Disney-maleriene.
* Skisser til 36 publiserte tegnefilmer samt et antall publiserte tegnefilmer.
* Enkelttegninger og kortere tegneserier, bl.a. fra Calgary Eye-Opener.
* Forsider.
* Indeks over Barks-utgivelser i Norge/Danmark/Sverige og USA.
Jeg vil støtte tiltaket og si at jeg i tilfelle vurderer å være med videre.
Men vil også at gjentegninger av Barks-arbeider av andre, særlig Daan Jippes må være med!
Og, der det er tale om flere utgaver, slik som f.eks i Junior Woodchucks, må også originalene(der altså Barks bare leverte/har etterlatt seg manus) av John Carey, Kay Wright og Tony Strobl være med.
Men kanskje kommer de i siste boks??
Tror tyskerne har gjort noe slikt:
http://coa.inducks.org/issue.php?c=de%2fBLFF+7
http://www.seriesam.com/barks/comicsjw.html
Hva med Rosas fortsettelser av Barks-serier?
Når det gjelder indeks har sikkert Rolf Jarns Barks-indeks og
Freddy Miltons Carl Barks&Co, (særlig nr.1) ingredienser som kan brukes.
F.eks "hyllingstegninger" til Barks av Milton og Jippes.
Brasse-serier?
Kanskje også
Carl Barks Werkverzeichnis der Comics
Who's Who in Entenhausen
Ellers må Mike Barriers arbeider selvsagt nevnes:
http://www.michaelbarrier.com/Barrier_Books/barks_errata.htm
Fint om slikt stoff som nevnt kommer med.
10.04.2008, 14:43

Jeg mener ganske sterkt at ting som etter hvert vil være out of date, ikke bør være med i CBSV.
Men vil også at gjentegninger av Barks-arbeider av andre, særlig Daan Jippes må være med!
Og, der det er tale om flere utgaver, slik som f.eks i Junior Woodchucks, må også originalene(der altså Barks bare leverte/har etterlatt seg manus) av John Carey, Kay Wright og Tony Strobl være med.
Men kanskje kommer de i siste boks??
+
Brasse-serier?
Jeg skjønner ikke hvorfor disse skal være med. Slik jeg ser det er poenget med CBSV å presentere alt det Carl Barks har laget, og Barks' Hakkespett-historier blir jo presentert gjennom Jippes' strek. Jippes' jobb er egentlig å være mest mulig usynlig, sånn at vi kan late som om det faktisk er Barks som er tegnet dette. For det er jo Barks' historier som skal presenteres, og ikke Jippes' tegninger. Jippes' tegninger er der bare fordi Barks ikke tegnet historiene selv, og fordi en ikke var fornøyd med de opprinnelige tegningene. Og som jeg skrev over, hvis en ønsker å ta med alle nytegnede versjoner av alle Barks-historier, vil verket ganske sikkert på et eller annet tidspunkt være out of date, siden vi ikke vet om noen kommer til å tegne en Barks-historie på nytt igjen en eller annen gang i framtida.
Hva med Rosas fortsettelser av Barks-serier?
Her kunne jeg funnet på noe fiffig å si, men nøyer meg bare med å si dette ikke bør være med, fordi det har ingenting med Carl Barks' serier å gjøre.
Tommy
25 år, Odda
10.04.2008, 15:10

Det siste er jeg i grunnen enig i, og dessuten kommer nok alt fra Rosa etterhvert i bokform på annen måte.
Men er her virkelig 3*3 bokser CB-relatert materiale å gi ut?
10.04.2008, 15:15

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.