Andeby Online > Diskusjonsforum > Carl Barks Samlede Værker
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47

Ingen bok i dag heller
det spørs om ikke Egmont har tatt inn over seg den massive kritikken de har mottatt på distribusjonen og innstilt all videre distribusjon til problemet er lokalisert og løst.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 22.08.2005, 19:28 av MikroMidas
MikroMidas
46 år, Trondheim
22.08.2005, 19:28

MikroMidas skreiv:
Ingen bok i dag heller :( det spørs om ikke Egmont har tatt inn over seg den massive kritikken de har mottatt på distribusjonen og innstilt all videre distribusjon til problemet er lokalisert og løst.
Jeg har heller ikke fått. Hvem fler er det som mangler her? Kjipt å stå igjen som den eneste som ikke har fått..
Pocket
26 år
22.08.2005, 20:11

Pocket skreiv:
MikroMidas skreiv:
Ingen bok i dag heller
det spørs om ikke Egmont har tatt inn over seg den massive kritikken de har mottatt på distribusjonen og innstilt all videre distribusjon til problemet er lokalisert og løst.
Jeg har heller ikke fått. Hvem fler er det som mangler her? Kjipt å stå igjen som den eneste som ikke har fått..
Ja nå begynner jeg virkelig å føle med dere, skal krysse fingrene og håpe at lappen ligger i postkassa hos dere begge to imorgen

Vokste opp med Donald i femtiårene !
Helen
Oslo
22.08.2005, 20:16

Helen skreiv:
Ja nå begynner jeg virkelig å føle med dere, skal krysse fingrene og håpe at lappen ligger i postkassa hos dere begge to imorgen
Problemet er ikke manglende post lapper da andre bøker og blader velter inn, men typisk ikke den en venter mest på. Får lese litt klassisk Tommy&Tigeren i mellomtiden. Kanskje jeg //også// kan fly til slutt 
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
46 år, Trondheim
22.08.2005, 20:20

Ja lapper er det nok av, august er vel den dyreste Disneymåneden for meg.
En årgangsbok, to HOF, CBSV pluss alle DD bladene.
Og ikke å forglemme, venter jo også på lappen på t-skjorte.
Helen
Oslo
22.08.2005, 20:28

Hej Pryds
Nogle af dine kommentarer som bl.a. punkt 1 er en smutter. Den er simpelthen røget i korrekturen. Sorry.
Til gengæld er du lidt galt på den ang. dine formodninger om, hvad der skulle have stået. Blum skriver nemlig (lige som Barks gjorde) på sin egen måde, så vores oversætter er virkelig sat på en opgave, men det er meget lærerigt for os alle. Du kan derfor ikke formode, at "noget kaldt" er direkte oversat fra "something called".
Ang. den direkte oversættelse af Barks breve og citater, så er det netop for at komme så tæt på Barks som overhovedet muligt (hvad Blum også skriver i sit forord). Når det bliver for indviklet, jamen så sætter både Blum og vi et "red" ind. Du kan faktisk ikke komme tættere på Barks end dette.
Det glæder mig da, at du trods alt er vild med CBSV.
22.08.2005, 21:32

Thomas Schrøder skreiv:
Blum skriver nemlig (lige som Barks gjorde) på sin egen måde, så vores oversætter er virkelig sat på en opgave, men det er meget lærerigt for os alle.
Det här handlar delvis även om utrymme på sidorna. Jag har läst Blums texter till några av volymerna både på engelska och i svensk översättning och kan konstatera att Blums engelska språkbruk är allt annat än enkelt. Vår svenske översättare översätter relativt ordagrant, vilket även jag tror är det bästa sättet. När man översätter Blums texter (jag provade för skojs skull själv med några stycken) är det väldigt enkelt att börja formulera långa meningar och få en text som är 50% längre än originaltexten, vilket naturligtvis inte passar in i den redan färdiga layouten. Detta innebär att även i den svenska utgåvan blir en del komplicerade meningar inte "perfekt svenska", men ande-meningen i Blums text blir så precis som möjligt och texten ryms dessutom på tillgängligt utrymme. Jag håller med om att texten ibland kan bli lite svårare att läsa, men frågan är om den är svårare än Blums original.
Comedy is tragedy plus time! (Woody Allen, Crimes and Misdemeanors)
germund
34 år, Sverige
22.08.2005, 22:01

Har heller ikkje fått boka enno. Antar at dei bestemte seg for å stoppe alle utsendingar av CBSV midlertidig for at to middelaldrende damer på bakrommet i Egmont skulle få tid til å pakke alle bøkene i bobleplast (og sjølvsagt kan dei ikkje sende ut nokre av desse bøkene før alle er pakka, då risikerer vi jo at to abonnentar ikkje får boka på same dag).
http://www.nettserier.no/pacham/
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
23.08.2005, 07:42

NEI, ikke **de** **to** gamle damene som smeller annenhver boble i bobleplasten slik at jeg går glipp av den gleden selv. Slemt gjort gitt.
Innlegget blei sist redigert 23.08.2005, 12:01 av MikroMidas
MikroMidas
46 år, Trondheim
23.08.2005, 09:45

Bobleplast?
Beklager å måtte drepe gleden, men ingen bobleplast...
Det finnes 10 typer mennesker:
De som kan det binære tallsystemet, og de som ikke kan det.
Arnstein
28 år, Klepp
23.08.2005, 11:18

Hei folkens,
Kommer et stykke inn i diskusjonen des.
Jeg var forhåndsregistrert og bestilte 2 timer etter vi fikk mailen fra carlbarks.no. Jeg endte med nummer 301 (uheldig nære 313) - vet ikke om dette er et godt nummer.
Spurte Egmont om f.eks de første 300 bøkene e.l var reservert ledelsen osv, men ikke fått noe svar (1md+ siden nå). Noen andre som kjenner til dette, eller er det helt random?
Innlegget blei sist redigert 23.08.2005, 11:57 av thomeri
23.08.2005, 11:50

thomeri skreiv:
Spurte Egmont om f.eks de første 300 bøkene e.l var reservert ledelsen osv, men ikke fått noe svar (1md+ siden nå).
Meinar å hugse at det er ein brukar her inne (som ikkje er i leiinga i Egmont) som har fått nummer 200. Då er iallfall ikkje dei trehundre første bøkene reserverte - men eg tviler veldig på at det er ein vanleg dødeleg som har fått nummer 1 (er det nokon her som i det heile tatt har tosifra?).
http://www.nettserier.no/pacham/
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
23.08.2005, 15:13

Mener å huske at det var en lengre bak i denne tråden som hadde fått nr. 013.
Helen
Oslo
23.08.2005, 16:02

Jeg fikk mail om at jeg kunne bestille 2/6 kl 10.40
Bestilte med en gang og fikk bekreftelse 2/6 kl 10.44
og fikk nummer 040.
TomEE
47 år, Svelvik
23.08.2005, 16:15

Det beviser jo bare at på fire minutter var det 39 folk som bestilte, som jo betyr at det er STOR trengsel på de første nummererte...
Jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Severn
103 år, Nordkapp
23.08.2005, 16:33

Severn skreiv:
Det beviser jo bare at på fire minutter var det 39 folk som bestilte, som jo betyr at det er STOR trengsel på de første nummererte...
Nei, det beviser desverre ikke det.
Det er folk her på forumet som bestilte etter meg og fikk nummer før meg i rekken. Egmont har desverre hatt litt for mye rot i systemet når det gjelder denne utgivelsen
Men nå har jeg fått min boks, og jeg er lykkelig 
Lars Olav
32 år, Grimstad
23.08.2005, 16:40

Lars Olav skreiv:
Det er folk her på forumet som bestilte etter meg og fikk nummer før meg i rekken. Egmont har desverre hatt litt for mye rot i systemet når det gjelder denne utgivelsen.
Helt riktig observert. Jeg ga personlig opp etter en uke å prøve og bestille på epost og tok i bruk steinalderteknologi (ikke vardetenning). Selvfølgelig burde jeg saksøkt egmont for at jeg ikke fikk det nummeret jeg fortjente, men jeg har funnet mye bra Disney symbolisme i mitt serienummer også fordi om det ikke ble 313 som jeg skulle hatt, hvis systemet til egmont hadde fungert 
Men nå har jeg fått min boks, og jeg er lykkelig
Akkja, jeg får være fornøyd med pakke fra Tronsmo med ny bok av norges beste tegneserietegner. Kan leve noen kvelder på det også.
MikroMidas
46 år, Trondheim
23.08.2005, 16:59

Så vidt jeg husker skulle alle som bestilte, kreditt sjekkes. De har sikkert ventet
med å tildele nummer til dette har vært OK. Rekkfølgen på svarene har sikkert
vært alfabetisk, eller tilfeldig og behandlet der etter.
TomEE
47 år, Svelvik
23.08.2005, 17:09

TomEE skreiv:
Så vidt jeg husker skulle alle som bestilte, kreditt sjekkes. De har sikkert ventet
med å tildele nummer til dette har vært OK. Rekkfølgen på svarene har sikkert
vært alfabetisk, eller tilfeldig og behandlet der etter.
Du har muligens et poeng der, men det skal likevel ikke ha noe å si. Det er bestillingstidspunktet som er vesentlig.
Lars Olav
32 år, Grimstad
23.08.2005, 17:38

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.