Andeby Online > Diskusjonsforum > Carl Barks Samlede Værker
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47

med makt 
Jeg vil leve farlig! Føle blodet rulle vilt gjennom årene! Tokke-tokke-tokk!
-Klara Ku, DD 2/78
gaute hjartåker
32 år, Stord
30.07.2005, 18:53

Olaf Solstrand skreiv:
Nokon som kan fortelja meg korleis dei klarte å opne denne kapselen som lykkemynten kom i? For eg antar at det er mogleg? Sjølvsagt skal eg oppbevare den i kapselen, men eg har då lyst til å ta den ut og halde mynten mellom fingrane mine ein gong først.
Med skalpell
31.07.2005, 03:05

Tallet er 1987. Noen 18 åringer som vil bytte 
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
46 år, Trondheim
01.08.2005, 11:24

MikroMidas skreiv:
Tallet er 1987. Noen 18 åringer som vil bytte :)
Kunne vært mer interessant om tallet hadde vært 1986 - jeg var nemlig russ i 1986.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
42 år, Stavanger
01.08.2005, 14:57

Ole Damgaard skreiv (på DCML):
It also contains Barks' Barney Bear and Benny
Burro stories, among other things.
Hvis du leser dette, Ole... Hvor har du denne informasjonen fra? Hadde vært fantastisk om det var tilfelle, men har ikke lest det noen andre steder...
Tommy
25 år, Odda
04.08.2005, 14:03

Jeg ved, at den danske redaktion har rekvireret information om danske navne på figurer fra denne serie, og Geoffrey Blums ekstramateriale i CBSV omtaler Barney Bear-serierne. Men en komplet udgivelse af alle serierne bliver der måske ikke? Nu bliver jeg da helt i tvivl!
Jeg undersøger sagen og vender tilbage... :)
He had complaints about life, but never any solutions.
oledamgaard
30 år, Danmark
04.08.2005, 17:25

Antar at bøkene som blir gitt ut i Tyskland er rimelig like de som blir utgitt i Skandinavia. En del scanns og bilder fra de første bøkene er lagt ut på www.barks.de . Her står det generelt mer info enn på de norske og danske sidene.. Det er også lister med hvilke historier som kommer i de første bøkene.
Innlegget blei sist redigert 04.08.2005, 18:35 av Diff
04.08.2005, 18:33

Tommy skreiv:
Hvis du leser dette, Ole... Hvor har du denne informasjonen fra?
Fra min fantasi, åbenbart.... 
Der er omtaler af Barney Bear-historierne i CBSV, men serierne er ikke med. Min fejl.
o.
He had complaints about life, but never any solutions.
oledamgaard
30 år, Danmark
04.08.2005, 22:30

Diff skreiv:
En del scanns og bilder fra de første bøkene er lagt ut på www.barks.de . Her står det generelt mer info enn på de norske og danske sidene.. Det er også lister med hvilke historier som kommer i de første bøkene.
Meget fin link. Ser ut som om pappkassetten som er rundt bøkene er litt tykkere enn ett a4-ark. Det lover bra, men designet.... har jeg vel sagt alt om før 
Men jeg ser de har lagt med noen smakebiter i pdf format også. Jeg liker IKKE den bleke fargen på dem, får håpe det blir bedre i den endelige boken, men jeg tviler.
Ser rett og slett ut som om Carl Barks B(l)e(ke)ste ble standarden for dette verket, og det er jo litt synd da jeg synes den boka var litt blass for min smak.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
46 år, Trondheim
06.08.2005, 11:10

MikroMidas skreiv:
Meget fin link. Ser ut som om pappkassetten som er rundt bøkene er litt tykkere enn ett a4-ark. Det lover bra, men designet.... har jeg vel sagt alt om før :)
Har du først set de billeder nu? De blev ellers frigivet i forbindelse med muligheden for at bestille værket og har været at finde på http://www.carlbarks.no/default.asp?ID=934 lige så længe.
Mht. tykkelsen på papkassetten, er det blevet nævnt på serieournalens forum (tror det var Thomas Schrøder, men jeg orker ikke at lede indlægget frem), at billederne er lavet før de egentlige kassetter var færdige, så der er tale om et mock-up, og kassetterne skulle blive tykkere end billederne antyder. Det grønlige skær over billederne skulle også forsvinde. Men det får vi jo at se med egne øjne senere på måneden.
Ser rett og slett ut som om Carl Barks B(l)e(ke)ste ble standarden for dette verket, og det er jo litt synd da jeg synes den boka var litt blass for min smak.
Mener bestemt at have læst, at man netop har brugt Carl Barks Bedste som en slags udgangspunkt for formatet. Så det er jo godt, hvis man kan lide CBB, og skidt, hvis man ikke kan.
Thomas Pryds Lauritsen
pryds
29 år, Danmark
06.08.2005, 12:44

pryds skreiv:
Har du først set de billeder nu? De blev ellers frigivet i forbindelse med muligheden for at bestille værket og har været at finde på http://www.carlbarks.no/default.asp?ID=934 lige så længe.
Kall meg GJERNE blind, men jeg finner ikke akkurat dette bildet
http://www.barks.de/e3/e9/e205/barks-kassetteNr-1.gif
på de norske sidene. Dette er første gangen ihvertfall jeg ser ryggen på bøkene og åpningen på pappkasetten slik at jeg kan vurdere tykkelsen på den.
Mht. tykkelsen på papkassetten, er det blevet nævnt på serieournalens forum (tror det var Thomas Schrøder, men jeg orker ikke at lede indlægget frem), at billederne er lavet før de egentlige kassetter var færdige, så der er tale om et mock-up, og kassetterne skulle blive tykkere end billederne antyder.
Jeg regnet med at det var slikt juks til fotografens ære, men veldig kjekt å få bekreftet at det virkelig var det.
Mener bestemt at have læst, at man netop har brugt Carl Barks Bedste som en slags udgangspunkt for formatet. Så det er jo godt, hvis man kan lide CBB, og skidt, hvis man ikke kan.
Jeg vet at formatet på den utgivelsen er brukt som utgangspunkt, men jeg har det også skriftlig fra forlaget at de skulle prøve å få Carl Barks samlede litt mindre blass. Noe det ikke ser ut som de har fåt ttil utifra pdf filene. Det er meget stor forskjell mellom Carl Barks blekeste og "originalene" i Carl Barks Library in Color som jeg liker best, men la oss nå vente og se hva forlaget får til før vi trekker konklusjoner i den ene eller andre retningen.
MikroMidas
46 år, Trondheim
06.08.2005, 12:54

MikroMidas skreiv:
Kall meg GJERNE blind, men jeg finner ikke akkurat dette bildet
http://www.barks.de/e3/e9/e205/barks-kassetteNr-1.gif
på de norske sidene. Dette er første gangen ihvertfall jeg ser ryggen på bøkene og åpningen på pappkasetten slik at jeg kan vurdere tykkelsen på den.
Ah, det billede havde jeg ikke set. Jeg troede, du hentydede til billedet af boksene. Her kan man nemlig se, at pappet "bølger" lidt, hvilket antyder, at der nærmere er tale om tyndt karton. Men som sagt: Det skulle blive bedre end //det// billede. Hvad det tyske billede herover så afspejler, skal jeg ikke kunne sige noget om. Det er lidt svært at se på det lille billede, men umiddelbart ligner det da nogenlunde samme tykkelse som boksene på det amerikanske CBL, gør det ikke?
Det er meget stor forskjell mellom Carl Barks blekeste og "originalene" i Carl Barks Library in Color som jeg liker best, men la oss nå vente og se hva forlaget får til før vi trekker konklusjoner i den ene eller andre retningen.
Ja.
Hmm... http://www.barks.de/common/pdf/Seite49.pdf -- er det bare mig, eller ser Skrues næb ikke lidt underligt kort ud på første billede i denne PDF? Håber da ikke, det er en næbforkortet udgave (gys!), men det ser ikke sådan ud på de andre billeder på samme side (og jeg aner heller ikke, om netop denne historie nogensinde er blevet "næbforkortet").
Thomas Pryds Lauritsen
pryds
29 år, Danmark
06.08.2005, 13:35

pryds skreiv:
Det er lidt svært at se på det lille billede, men umiddelbart ligner det da nogenlunde samme tykkelse som boksene på det amerikanske CBL, gør det ikke?
Jeg synes tykkelsen ut i fra det lille bildet er den samme som på den amerikanske CBL. Men vanskelig å si ut i fra ett lite bilde. Men nok en ting å glede seg til å sjekke med dette verket når det nå kommer da 
MikroMidas
46 år, Trondheim
06.08.2005, 13:51

Så har de første abonnenter i DK fået deres første sæt - både på seriejournalen.dk og ddfr.dk/forum er der brugere der beretter om den store pakke de netop har modtaget. Så nu er det rigtig sandt! Det begynder at komme nu :-)
Remember: It all started with a mouse
AC
29 år, Danmark
12.08.2005, 15:25

Ja da er det nok mange som kommer til å få en fin helg i Danmark kan jeg tenke meg.
Merker selv at jeg har begynt å vente og tenker på det hver gang posten kommer nå, får bare håpe at det ikke blir noe rot denne gangen.
Fikk dere i Danmark de første ordrebekreftelsene samtidig som vi fikk her i Norge, og har du AC fått noen pakke ennå?? 
Vokste opp med Donald i femtiårene !
Innlegget blei sist redigert 12.08.2005, 17:21 av Helen
Helen
Oslo
12.08.2005, 17:20

Jeg kommer helt til at tænke på den periode af Tommy og Tigern, hvor Tommy venter på pakken med propelhatten fra morgenmadspakkerne... Sådan er vi alle vi abonnenter lige nu :-)
Jeg kan ikke huske datoen for hvornår jeg fik ordrebekræftelserne (pga. en fejl fra min side fik jeg tre!). Men jeg er ikke hjemme i dag, kommer det først sent i aften, så jeg ved ikke om der er en pakke... - måske ligger der en seddel om at pakken kan hentes på posthuset imorgen.
Remember: It all started with a mouse
AC
29 år, Danmark
12.08.2005, 18:07

Jeg var inne på Seriejournalen og leste den reaksjonen som en fikk da han mottok pakken, virker som han var KJEMPEFORNØYD, det gjør det jo hele enda mer spennende !!!!
Vokste opp med Donald i femtiårene !
Innlegget blei sist redigert 12.08.2005, 18:16 av Helen
Helen
Oslo
12.08.2005, 18:16

Jeg har ikke modtaget mit sæt endnu, men da jeg ringede ind til Egmont i dag, fik jeg at vide, at sættene bliver sendt ud lidt efter lidt, da de ikke vil sende 1800 pakker på 5 kilo afgangen på engang. Så er det bare at veeeeente. Sikke tiden er lang i disse dage.
The wise Little Hen:)
Mathias bøgh
18 år, Danmark
12.08.2005, 20:32

AC skreiv:
Jeg kommer helt til at tænke på den periode af Tommy og Tigern, hvor Tommy venter på pakken med propelhatten fra morgenmadspakkerne... Sådan er vi alle vi abonnenter lige nu :-)
Propellhatt - så Tommy plagierer m.a.o. den store Brummund Dal?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
42 år, Stavanger
13.08.2005, 18:41

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.