Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Argh! Nok en falsk "DD 1/48"-auksjon

Andeby Online > Diskusjonsforum > Argh! Nok en falsk "DD 1/48"-auksjon

Gå tilbake til forumoversikta ...

begynner å bli ganske lei desse etterhvert..

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=17855559&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=3&Catg=11620

"Ser greit ut for meg, men mye rart i dag innen kopier" ... bra helgardering :-)

Jeg vil leve farlig! Føle blodet rulle vilt gjennom årene! Tokke-tokke-tokk!
-Klara Ku, DD 2/78

Innlegget blei sist redigert 28.09.2005, 09:57 av Olaf Moriarty Solstrand

gaute hjartåker
32 år, Stord

03.05.2005, 08:10

Ja, dettte dreier seg deffinitivt om en kopi!

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

03.05.2005, 08:21

For meg ser det deffinitivt ut som en kopi, hvis ikke den har lugget i plastmappe siden 1948 da...:-D

Jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Severn
102 år, Nordkapp

03.05.2005, 14:59

det første som sa i fra, var intuisjonen min - DD 1/48 er ikke noe man bare "kommer over" en dag.. og hvis man gjør det, så legger man det ikke ut på qxl til utropspris 100 kr! men 100% sikker var jeg ikke, så jeg plukket frem kopien min og sammenlignet med bildet - og joda, til min ikke så store overraskelse var de hvite stressrynkene på ryggen nøyaktig like. så dermed er det enten en kopi - eller så er det samme eksemplar som hjemmet brukte for å lage kopien :-)

Jeg vil leve farlig! Føle blodet rulle vilt gjennom årene! Tokke-tokke-tokk!
-Klara Ku, DD 2/78

gaute hjartåker
32 år, Stord

03.05.2005, 17:36

At det er den de brukte å kopiere etter er ganske lite sansynelig, fordi jeg kjenner han med bladet de kopierte etter, å så det senest for 2 dager siden. :-D

Innlegget blei sist redigert 03.05.2005, 19:59 av David H

David H
14 år, Østre Toten

03.05.2005, 19:59

gaute hjartåker skreiv:

det første som sa i fra, var intuisjonen min - DD 1/48 er ikke noe man bare "kommer over" en dag..

Det er ett meget godt filter jeg også bruker. Det er veldig mange som mener de har funnet enn gullgruve i barns bladsamling når de finner og prøver å selge dette bladet. Som oftest er det noe barna har dratt med seg hjem når jeg spør hvor det kommer fra. Er det svaret så terminerer jeg alle bud ihvertfall :-)

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 03.05.2005, 20:39 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

03.05.2005, 20:39

Jeg er 98% sikker på at det er en kopi... Husker en side der de nevnte alle forskjellene på Nr.1 og kopien, og skygger og blåfargen var noen av forskjellene, og Donalden på dette bladet har definitivt ikke skygger på hodet og fingre, i motsetning til Nr.1 :-)

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

04.05.2005, 21:05

Her er en fin beskrivelse av forskjellene: http://tegneserie.info/Donald_nr1.htm

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
45 år, Nittedal

05.05.2005, 09:00

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.