Andeby Online > Diskusjonsforum > Ønskereprisen!
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

I det nyeste donaldet som nå de fleste abbonenter har fått
kan man stemme på sin ønskereprise som kommer i et sommernummer.
Alternativene er: Hjelp til selvhjelp
Solens sønn
Pengeflommen
Som dere ser er alle av Don Rosa. Så her i denne tråden vil jeg høre deres mening, og deres ønskreprise. Min er nok Solens sønn
Mvh. Severn 
Jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Severn
102 år, Nordkapp
27.04.2005, 14:38

Helt ærlig er det ikke aktuelt for meg å stemme på noen av dem, da jeg ikke har behov for å få noen av dem.
Det er så mange andre historier av andre enn DR som ville slå mye bedre an hos meg!
Det er forferdende å reflektere over hvordan et enkelt, ubetenksomt ord kan føre til katastrofe somme tider.
~P.G.W~
Lillegull
27 år, Grimstad
27.04.2005, 14:53

severn skreiv:
Som dere ser er alle av Don Rosa. Så her i denne tråden vil jeg høre deres mening, og deres ønskreprise. Min er nok Solens sønn
Ble litt skuffa over at det bare var de første historiene av Don Rosa. Jeg har jo allerede lest dem i Hall of Fame
. Men hvis jeg skal velge en av de så må det vel bli Pengeflommen.
Ville gjerne hatt noen andre alternativer enn Don Rosa også. Det er en del av Murry og Barks jeg ikke har lest.
Innlegget blei sist redigert 27.04.2005, 14:56 av Sigurd
Sigurd
17 år, Sandefjord
27.04.2005, 14:54

Sukk.. Jeg som hadde håpet på noe litt mer orginalt enn DR-repriser.Kanskje noe som faktisk IKKE har vært på trykk in noen som helst forstand de siste 20 åra (ja, jeg er sær. Blir slik når man "nettopp" har fått de alternative historiene i bokform). Men skulle jeg valgt her, hadde min stemme falt på "Hjelp til selvhjelp"
Innlegget blei sist redigert 27.04.2005, 15:13 av Fergus
Fergus
25 år, Grimstad
27.04.2005, 15:02

Jeg vil også helst ha Carl Barks, men da må det nok bli Solens sønn, siden det er favoriten min av dem, også har jeg bare lest den en gang (men det var bare for noen måneder siden, I HOF). Pengeflommen er jeg lei av. Jeg kjøpte den på en bruktbutikk i sommer, og har lest den flere ganger etter det, pluss i HOF.
Så solens sønn får stemmen fra meg, ja.
Omanga Carl
Magnus Murphy
16 år, Sandefjord
27.04.2005, 15:20

Jeg for min del har både hjelp til selvhjelp og solens sønn, men mangler pengeflommen, så den får nok min stemme... 
I'm not worthless... I can be used as a bad example:P
General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral
Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.
Ted
16 år, Bergen
27.04.2005, 15:25

Trur eg kjem til å stemme taktisk. "Hjelp til selvhjelp" er vel den definitivt kortaste av desse tre historiene, så dersom ein stemmer på den, blir det fleire sider til overs til å trykke andre ting. Og ettersom dette sikkert skal brukast til "sommerlesning", blir "andre ting" i det tilfellet kanskje Murry eller andre gamle godisar.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
27.04.2005, 17:41

Ein skal ikkje gløyme at dette kun er eitt av sommarlesnings-blada, og at det i dei to andre forhåpentligvis blir andre ting. Men at tre Don Rosa-historier som einaste valg er litt stussleg kan eg vere einig i. Om eg ikkje hadde abonnert på Hall Of Fame hadde eg sjølvsagt elska det, men...
Eg tenkte som Olaf, at "Hjelp til selvhjelp", som vel er ein 10-sidar, må vere det taktiske valet mot dei to andre. (Som er på 24 sider kvar, eller noko sånt? Orkar ikkje sjekke.)
Hadde heller sett at noko anna episk noko hadde blitt drege fram. Gottfredson er ikkje å forakte, når ein første er igong med 100-årsjubilèet.
«Information is not knowledge. Knowledge is not wisdom. Wisdom is not truth. Truth is not beauty. Beauty is not love. Love is not music. Music is THE BEST...»
-Frank Zappa - 1940-1993. Eit stort tap.
Jørn Inge Frostad
18 år, Vestnes
27.04.2005, 18:21

Og la oss ikkje gløyme at det er enno ein kar som er 100 år i år - Al Taliaferro - og at det absolutt ikkje er for seint å setja inn ei triveleg langhistorie frå Scarpa eller Branca (eller begge).
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
27.04.2005, 18:23

Jeg abonnerer jeg også men har ikke fått bladet.....
Men jeg vil nok stemme på "hjelp til selvhjelp" jeg også selv om jeg har lest den i "Hall of fame" mange ganger, men jeg syns det er mange andre DR historier en de 3....
Feks. "Skrue McDuck liv og levnet" hvis det teller som en historie.
Innlegget blei sist redigert 27.04.2005, 19:11 av David H
David H
14 år, Østre Toten
27.04.2005, 19:10

David skreiv:
Feks. "Skrue McDuck liv og levnet" hvis det teller som en historie.
Det teller nok som tolv historier, du. 212 sider er litt for mykje for å trykke i eitt blad uansett. :-)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
27.04.2005, 19:15

Som vi neppe får i reprise på ei stund, ettersom det er berre litt over eit år sidan dei trykte den sist.
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
27.04.2005, 19:19

Ja, her var det litt av hvert av forskjellige meninger!
Kunne veldig gjerne tenkt meg en av de lengre klassikerne fra f.eks. Barks eller noen av de eldre Mikke-seriene(Goddfredson og Taliaferro)
Kunne gjerne tenkt meg ``Sjørøverskatten`` som var den første Barks historien, i sammarbeid med Bob Karp og Jack Hannah! Jeg har den jo, men det hadde vært en kjempefin avløsning fra allde de andre ensformige(Jeg velger å kalle dem de)
historiene vi vanligvis får servert
Jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Severn
102 år, Nordkapp
27.04.2005, 19:27

Sig mig, hvor præcist er det lige i stemmer henne? ikke at jeg vil blande mig i andet end den danske afstemning, men hvor på donald.no-siden er det??
Remember: It all started with a mouse
AC
28 år, Danmark
27.04.2005, 21:30

AC skreiv:
Sig mig, hvor præcist er det lige i stemmer henne? ikke at jeg vil blande mig i andet end den danske afstemning, men hvor på donald.no-siden er det??
Det er ikke på Donald.no, men kun over SMS eller post.
Sigurd
17 år, Sandefjord
27.04.2005, 21:40

... som jeg for min del syns er rimelig sløvt... 
I'm not worthless... I can be used as a bad example:P
General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral
Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.
Ted
16 år, Bergen
28.04.2005, 09:27

Sigurd skreiv:
AC skreiv:
Det er ikke på Donald.no, men kun over SMS eller post.
SMS er sånn nymotens harry-tull. Seriøse folk bruker e-post.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
29.04.2005, 20:43

Sigvald skreiv:
SMS er sånn nymotens harry-tull. Seriøse folk bruker e-post.
Tja hva kan jeg si? Økonomene i Donald tenker vel som så at hvis de lar dette være en ren post -og sms avstemning, så kunne de tjene en liten ekstra slant. De fleste av leserne har gjerne en mobiltelefon, og det er mye mer lettvindt å ta fram telefonen og taste inn noen koder og bokstaver og betale 3 kr for det, enn å finne fram penn og papir for å skrive et kort/brev til Donald å betale kr. 6 i porto:)
Det er jo klart at for et profittfirma, som Egmont faktisk er, så er det mye mer fristende å legge ut en måte å sende inn svar på som de selv kan tjene penger på, enn å gi folk mulighet til å taste inn sin stemme på nettet. Dessuten er det jo ganske "in" å sende sms på diverse konkurranser etc.
Innlegget blei sist redigert 29.04.2005, 21:16 av Fergus
Fergus
25 år, Grimstad
29.04.2005, 21:11

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.